Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

infrastruktura Bałtyku

Powinniśmy wzmacniać ochronę infrastruktury, ponieważ nieznani sprawcy krążą po Bałtyku i psują infrastrukturę krytyczną, która służy dostawom surowców.

 

 

Najpierw mieliśmy sabotaż gazociągów Nord Stream 1 i Nord Stream 2 z Rosji, te gazociągi nie pracowały. W 2023 r. doszło do sabotażu gazociągu NATO z Finlandii do Estonii, o nazwie Balticconnector.

Reklama

- To są kolejne przesłanki świadczące o tym, że należy dmuchać i chuchać na infrastrukturę techniczną, na nasz Gazoport, Naftoport, na gazociągi jak Baltic Pipe oraz na infrastrukturę na Morzu Bałtyckim – mówi w rozmowie z MarketNews24 Wojciech Jakóbik, red. nacz. BiznesAlert.pl.

Polska musi być zaangażowana na poziomie Unii Europejskiej i NATO w ochronę tej infrastruktury. Są stosowne przepisy, które można wykorzystywać, są też nowe formy współpracy wewnątrz UE.

I są pierwsze działania będące reakcją na zaistniałą sytuację, a chodzi o wzmocnienie ochrony Gazoportu w Świnoujściu.

- Niezależenie od tego kto rządzi i będzie rządził w naszym kraju te działania powinny być kontynuowane i wzmocnione – komentuje ekspert BiznesAlert.pl.

 

Zobacz także: Epicki Flip Rafała Zaorskiego - co sądzą eksperci? TYLKO NA FXMAG

Czytaj więcej

Artykuły związane z infrastruktura Bałtyku