Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

godno akcje

Obecnie nie widzimy potrzeby rewizji naszych prognoz i wyceny, które zostały zrewidowane w kwietniu b.r.

GPWPA 3.0. Grodno: Prognozy i wycena - 1GPWPA 3.0. Grodno: Prognozy i wycena - 1

Katalizatory

1. Optymalizacja powierzchni magazynowych

2. Rosnące ceny energii elektrycznej dla odbiorców końcowych

3. Nowe programy wsparcia dla inwestorów w OZE

Reklama

4. Kolejne przejęcia podmiotów konkurencyjnych; do tej pory Grodno dokonało przejęć 10 podmiotów

5. Automatyzacja procesów magazynowania i dystrybucji

6. Sukces rozwoju kanału e-commerce w segmencie B2C i B2B

 

Czynniki ryzyka

1. Wzrost kosztów wytworzenia u dostawców z uwagi na rosnące ceny surowców i brak możliwości przerzucenia tego wzrostu na klienta

2. Presja na wzrost wynagrodzeń

Reklama

3. Sezonowość sprzedaży

4. Uzależnienie od głównych dostawców

5. Niewypłacalność odbiorców

6. Niewłaściwe zarządzanie zapasami

7. Awarie systemu informatycznego

8. Wpływ większościowych akcjonariuszy posiadających 79,3% w głosach na WZ

Reklama

9. Brak możliwości osiągnięcia celów strategicznych (10% roczny wzrost sprzedaży do 2024/2025)

10. Likwidacja bądź ograniczenia w programach wsparcia inwestorów w OZE

11. Brak możliwości dokonywania dalszych lukratywnych przejęć konkurencyjnych podmiotów

12. Ryzyko związane z COVID-19; wystąpienie braków komponentów do produkcji lub braków w towarach z uwagi na przerwanie łańcuchy dostaw

 

Przewagi konkurencyjne

1. Silna dywersyfikacja geograficzna (obecnie Grodno dysponuje jedną z najbardziej rozbudowanych sieci sprzedaży wśród niezależnych dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych)

Reklama

2. Ekspozycja na szybko rosnące segmenty rynku elektrotechnicznego (obecnie fotowoltaika i  pompy ciepła, wcześniej oświetlenie LED)

3. Kompleksowość oferty, na którą składa się m.in. doradztwo, projekt i wykonawstwo

4. Liczne przejęcia, wszystkie okazały się być korzystne dla akcjonariuszy Grodna

5. Szerokie grono klientów; odbiorcami są zarówno gospodarstwa domowe, małe i średnie przedsiębiorstwa, jednostki budżetowe samorządów terytorialnych czy zakłady przemysłowe

6. Brak uzależnienia od jednego czy kilu dostawców

7. Liczne punkty sprzedaży, dostawcy chcą współpracować z dużym partnerem, który ma solidną bazę logistyczną

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej