Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

global impact investing network

Fundusz Mercaton ASI zaangażował się w działania mające na celu podnoszenie wiedzy na temat rynku kapitałowego i wzrost świadomości inwestycyjnej. Fundusz wpisuje się tym samym w trend profesjonalizacji inwestorów, realizowany już choćby przez KNF przy pomocy kampanii społecznych „Zanim” czy „Inwestuj świadomie”. Z badań wynika bowiem, iż ponad połowa Polaków ma nikły poziom wiedzy na temat form lokowania kapitału i funduszy inwestycyjnych.

Skromny stan wiedzy Polaków potwierdzają oficjalne badania

Z raportu UOKiK[1] „Inwestycje Polaków” przeprowadzonym przez Kantar pod koniec 2018 roku jasno wynika, że choć 40 proc. z nas wie co to są fundusze inwestycyjne, to jedynie co czwarty z tej liczby rozumie czym się one zajmują. Nieco bardziej uniwersalne wnioski, oparte na szerokim przekroju społeczeństwa, wysnuwa analiza GPW. Badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2021”[2] przeprowadzone w lutym i marcu bieżącego roku na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW wskazuje, że jedynie 12 proc. Polaków określa swój poziom wiedzy finansowej na ocenę dobrą lub bardzo dobrą. Jednocześnie 49 proc. ankietowanych uważa, że ich orientacja w temacie finansów jest mała lub bardzo mała. Generalny wniosek badania, który reprezentuje aż 97 proc. dorosłych Polaków, wskazuje na konieczność organizacji obowiązkowej edukacji finansowej.

Z powyższych przyczyn,

ale też własnych obserwacji i doświadczeń, zarządzający Mercaton ASI mocno angażują się w działania edukacyjne, które obok działalności inwestycyjnej, stanowią kluczowy aspekt aktywności Funduszu. Jego eksperci swoją misję edukacyjną realizują m.in. poprzez cykl szkoleń i publikacji kierowanych do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Tematyka dotyczy zarówno działania rynku kapitałowego, jak i potencjału inwestycyjnego branż, w których specjalizuje się Fundusz.

W zgodzie ze wspomnianymi ideami Tomasz Nietubyć, główny inwestor Mercaton ASI zaangażował się w szereg projektów mających formę rozmów i szkoleń wideo traktujących o tematyce inwestycyjnej i możliwych kierunkach lokowania kapitału. Ponadto na stronie Funduszu powstała specjalna zakładka Strefa Edukacji, gdzie zarejestrowani inwestorzy otrzymają dodatkowe, ekskluzywne treści.

Mercaton ASI działa w oparciu o środki prywatne,

toteż zależy nam na zaangażowaniu inwestora możliwie najbardziej profesjonalnego i świadomego meandrów rynku kapitałowego. Inwestowanie w projekty kategorii impact investing spełniające kryterium społecznego oddziaływania wymaga od nas, jak również naszych partnerów, pełnego zaangażowania wspartego wzajemnym zrozumieniem, kluczowego dla koncepcji inwestycji długoterminowych – tłumaczy Tomasz Nietubyć, członek zarządu i lead investor Mercaton ASI.

W ramach działań edukacyjnych Funduszu podejmowane były już takie tematy,

Reklama

jak np. impact investing, o którym Tomasz Nietubyć rozmawiał z Adrianem Gorzyckim w cyklu publikacji na kanale Przygody Przedsiębiorców. Tajniki skutecznego inwestowania zostały omówione m.in. w kanałach prowadzonych przez Jarosława Kuźniara. Świat inwestycji na rynku niepublicznym ze specjalnym uwzględnieniem rynków, które mają wpływ na społeczeństwo prezentuje natomiast cykl rozmów prowadzonych na kanale Macieja Gnyszki. Tematykę związaną z zaangażowanym inwestowaniem, potencjałem inwestycyjnym poszczególnych branż czy funkcjonowaniem Alternatywnej Spółki Inwestycyjnej, Mercaton ASI regularnie porusza także w organizowanych przez siebie webinarach.

***

Mercaton ASI to powstały w 2019 roku alternatywny fundusz inwestycyjny, którego założeniem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujących potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Swoje działania Fundusz opiera o środki prywatne, które pozwalają na sprawny i szybki proces inwestycji oraz wysoką elastyczność w sposobie finansowania projektów. Zarząd Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy: Tomasz Nietubyć i Paweł Obara. Zespół uzupełniają eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania Funduszu, w szczególności recyclingu i game’ingu oraz profesjonalnych relacji inwestorskich. W doborze projektów Mercaton ASI kieruje się przede wszystkim kryteriami impact investingu, perspektyw długoterminowych oraz potencjału stopy zwrotu. Wartością dodaną Funduszu są prowadzone przez jego ekspertów działania edukacyjne kierowane do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Fundusz stawia sobie za cel podwojenie kapitału inwestorów oraz jako jedyny na rynku oferuje możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Więcej szczegółów na stronie http://www.mercaton.pl/

Czytaj więcej

Artykuły związane z global impact investing network