Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

gas station simulator early day

Debiut gry, nad którą spółka pracowała wiele miesięcy, czy nawet lat to kluczowy moment dla inwestorów. Ostatnio świetny debiut zaliczył Gas Station Simulator (Drago Entertainment), przyzwoity Tails of Iron (United Label) i słaby The Amazing American Circus (Klabater).

Popatrzmy na peak graczy w pierwszych dniach:

 grafika numer 1 grafika numer 1 grafika numer 2 grafika numer 2

Korzystając z tego peaku można próbować oszacować sprzedaż w ciagu pierwszych 72h. Skorzystam tu z wyliczeń Jarka Gadomskiego (nick ‘anti’ na forum Portalu Analiz) : LINK Na podstawie komunikatów giełdowych po debiutach gier z grupy Playway oszacował On poziom sprzedaży po 72h na podstawie peaku w pierwszych dniach.

 grafika numer 3 grafika numer 3

Reklama

Policzmy szacowaną sprzedaż po 72h na podstawie powyższej korelacji.

Gas Station Simulator – Sprzedaż = 8,914*5619+8309 = 58 tys. kopii (faktycznie było 71 tys, kopii, niższy peak mógł być związany z późniejszą godzina debiutu niż innych uwzględnianych gier)

Tails of Iron – Sprzedaż = 8,914*895+8309 = 16 tys. kopii

The Amazing American Circus – Sprzedaż = 8,914*69+8309 = 9 tys. kopii

 grafika numer 4 grafika numer 4

Gas Station Simulator – Sprzedaż = 7,5294 * 7380 + 10016 = 66 tys. kopii

Reklama

Tails of Iron – Sprzedaż = 7,5294 * 1456 + 10016 = 21 tys. kopii

The Amazing American Circus – Sprzedaż =7,5294 * 69 + 10016 = 10 tys. kopii

 grafika numer 5 grafika numer 5

Gas Station Simulator – Sprzedaż = 6,9448 * 7888 + 10767 = 66 tys. kopii

Tails of Iron – Sprzedaż =6,9448 * 1549 + 10767 = 22 tys. kopii

The Amazing American Circus – Sprzedaż =6,9448 * 53 + 10767 = 11 tys. kopii

Reklama

 

Oczywiście to tylko szacunek! W weekend zazwyczaj peak jest wyższy niż w dnia robocze. I dla bardzo niskich peaków te wzory przeszacowują mocno sprzedaż w górę.

Kolejną metodą przybliżającą sprzedaż jest obserwacja liczby recenzji na Steam, ale to w kolejnym wpisie.

Czytaj więcej