Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

dawid urban firmy

  • Kamień milowy w rozwoju projektu LESS_ – w efekcie uchwał podjętych przez NWZ Groclinu inwestorzy LESS_ obejmą znaczący pakiet akcji Groclin SA.
  • LESS_ to popularna platforma, za pomocą której można kupić i sprzedać używane przedmioty od innych użytkowników online w tym ubrania, elektronikę czy zabawki. Jej głównym celem jest dalsze skalowanie działalności w Polsce oraz ekspansja w kolejnych krajach.
  • Założycielami LESS_ są Dawid Urban oraz Mateusz Oleksiuk, a do inwestorów, oprócz Dawida Urbana, należą m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (współtwórca Maspeksu) czy część założycieli Allegro.
  • Już teraz z platformy korzysta niemal 800 tys. użytkowników – to baza do skalowania oraz wdrażania nowych modeli biznesowych.

– Już wkrótce Less SA będzie oficjalną nazwą spółki Groclin. To efekt transakcji, w wyniku której spółka CountMe – właściciel Less – zostanie kluczowym akcjonariuszem Groclinu. Do zarządu giełdowej spółki dołączył Mateusz Oleksiuk (zarazem prezes CountMe) i Wojciech Paczka, doświadczony menedżer związany z LESS_. Na wskutek uchwał i podjętych podczas NWZ Groclinu, spółka ta przejmuje 100 proc. udziałów w spółkach CountMe i eGroclin w zamian za objęcie przez udziałowców tych spółek 107,1 mln akcji serii J Groclinu. Cena emisyjna akcji wyniosła 1 zł, co odpowiada kursowi z okresu kończącego zaangażowanie Groclinu w produkcję poszyć na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego. Jak wynika z przedstawionych przy transakcji opinii biegłego rewidenta oraz analiz zewnętrznych ekspertów (w przypadku CountMe – EY), wartość godziwa spółki eGroclin wynosi 10 mln zł, a wartość godziwa spółki CountMe sięga 102 mln zł.

Informacje o podjętych uchwałach w trakcie NWZ Groclin SA dotyczących transakcji z LESS_ to efekt kilkumiesięcznych, intensywnych negocjacji i prac zarówno po stronie CountMe, właściciela marki LESS_, jak i Groclinu. To duże wydarzenie, ważny moment w historii CountMe/LESS_, ale zarazem początek czegoś dużo większego. Gdy 2 lata temu powstawał LESS_, to od razu projektowaliśmy jego globalny rozwój i nie zmieniamy tych planów. Jednym z pierwszych, symbolicznych kroków, będzie zmiana nazwy giełdowej spółki z Groclin na Less – zapowiada Mateusz Oleksiuk.

 

Według założeń liderów spółki ekspansja produktowa, segmentowa czy geograficzna oznaczać będą dalsze, wielomilionowe inwestycje

Jednocześnie spółka zacznie generować przychody już w najbliższych miesiącach. Już teraz LESS_ to najszybciej rosnąca polska platforma do sprzedawania i kupowania używanych rzeczy (ubrań, elektroniki, sprzętu sportowego, książek czy zabawek). Obecnie z powstałej w 2019 r. LESS_ korzysta niemal 800 tys. użytkowników, a od stworzenia LESS_ inwestorzy wyłożyli na rozwój tej spółki łącznie ponad 20 milionów złotych. Założycielami firmy są: inwestujący w nowe technologie Dawid Urban (znany też jako współtwórca Grupy CHIC) oraz Mateusz Oleksiuk (wcześniej menedżer w Deloitte). Wśród kluczowych inwestorów LESS_ są m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (Grupa Maspex) oraz niektórzy z założycieli Allegro.

Reklama

Mając na pokładzie inwestorów takiego formatu, nie brak nam odwagi. Wkrótce ogłosimy plan strategiczny: pokażemy w nim, że w 2022 r. zaczniemy generować przychody w oparciu o bazę ponad 800 tysięcy użytkowników, jak i wyjaśnimy nasz pomysł na trwałe włączenie sprzedaży offline oraz silnego, ekologicznego komponentu z elementem nowych technologii w ideę LESS_. Rekrutujemy kolejnych menedżerów i specjalistów, dołączą do nas uznani menedżerowie z korporacyjnymi karierami w Żabka Polska czy Kross SA – podkreśla Wojciech Paczka, członek zarządu giełdowej spółki.

 

 

Dawid Urban dodaje, że giełdowy Less swoją działalność opierać będzie na dwóch liniach biznesowych

Pierwsza to marka LESS_, gdzie skoncentrowane będą kompetencje technologiczne, odpowiadające za rozwój aplikacji i biznesu wokół odzieży oraz przedmiotów używanych. Druga linia biznesowa to branża rowerów elektrycznych – zaznacza Dawid Urban.

 

Jednocześnie cała spółka będzie wciąż rozwijać swój potencjał w sferze megatrendów związanych z ekologią i gospodarką cyrkularną

Reklama

Jej założyciele wierzą, że wraz z rozwojem świadomości idei „less waste” młode pokolenia będą coraz częściej masowo kupować i sprzedawać używane rzeczy w bezpieczny oraz sprawdzony sposób, a także stawiać na zeroemisyjny transport. Według branżowych analiz do 2023 r. komercyjny rynek sprzedaży samych używanych ubrań wzrośnie globalnie aż o ponad 75 proc., do 23 mld USD. Jednocześnie w 2028 r. cały rynek second hand ma być wart już 64 mld USD wobec 44 mld USD wartości rynku tzw. szybkich kolekcji (fast fashion) nowych ubrań. A to tylko mały fragment wartości sektora sprzedaży produktów z drugiej ręki.

Czytaj więcej