Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

czy zarobię na akcjach Pointpack

Pointpack, jako że nie operuje w próżni, również będzie dotknięty spowolnieniem na polskim rynku e-commerce spowodowanym rosyjską agresją na Ukrainę i pogarszającą się sytuacją makroekonomiczną. Słabość sygnalizują już opublikowany szacunek przychodów za 1Q22E (PLN 12.1m, który implikuje tylko +14% r/r wzrostu). Dodatkowo widzimy ryzyko dla spółki związane ze współpracą InPostu z Żabką, która została ogłoszona w tym roku, ponieważ może mieć negatywny wpływ na przyszłe wolumeny.

Pomimo tego dalej oczekujemy, że Pointpack będzie się rozwijał (z uwagi na większą średnią sieć r/r w 2022E oraz powolną poprawę efektywności kurierów), jednak w wolniejszym tempie niż wcześniej zakładaliśmy. Obniżamy nasze prognozy przychodów na lata 2022E/2023E o 16%/14% do PLN 59.5m/74.4m odpowiednio, a także nasze prognozy zysku netto o odpowiednio 14%/25% do PLN 6.4m/7.0m. Również ostrożnie postrzegamy plany spółki wydania w 2022E do PLN 6m na program pilotażowy APM, podczas gdy naszym zdaniem wydanie tych pieniędzy na inne cele może być bardziej korzystne dla akcjonariuszy mniejszościowych. Biorąc pod uwagę niższe zakładane wyniki oraz zmianę w koszcie kapitału w ostatnich miesiącach obniżamy wartość godziwą do PLN 60.00ps (z wcześniejszych PLN 115.00ps), co implikuje 50% potencjału wzrostu oraz rekomendację KUPUJ. Na naszych prognozach Pointpack jest handlowany na mnożniku P/E 6.9x/6.4x dla odpowiednio 2022E/2023E.

 

Pointpack jednak wyda znaczącą gotówkę na pilotaż APMów

Pointpack w sprawozdaniu za 2021 roku zapowiedział wydanie w 2022E do PLN 6m na pilotażowy program APMów oraz do PLN 3m na integracje IT. Naszym zdaniem te potencjalne wydatki są relatywnie duże w porównaniu do wyników spółki (choć spółka może je łatwo sfinansować) i spowodują opóźnienie w wypłacaniu potencjalnych dywidend (lub ich brak, jeśli program by się przeciągał). Zakładamy łącznie PLN 7.5m dodatkowych wydatków w 2022E roku (oraz brak w kolejnych latach), co powoduje obniżenie naszej prognozy dywidend do PLN 0.00ps/2.88ps w 2022E/2023E z oczekiwanych wcześniej PLN 1.09ps/6.72ps.

 

Prognoza wyników za 1Q22E W 1Q22E

Reklama

Pointpack odczuł spowolnienie wolumenów na rynku e-commerce związane z rosyjską agresją na Ukrainę (InPost oszacował, że spadek wolumenów wyniósł 30-40% w pierwszym tygodniu agresji, oraz 15% wzrost wolumenów na rynku w 1Q22), które miało wpływ na zaraportowany tylko 14% wzrost r/r przychodów w 1Q22E. Oceniamy negatywnie wzrost przychodów tylko o 14% r/r, nawet uwzględniając wpływ wojny oraz straconego kontraktu z Philip Morris, jako że jest wyraźnie poniżej tempa wzrostu sieci (szacujemy osiągniecie 18.4k punktów PUDO na koniec 1Q22, co daje około 100% wzrostu r/r). Przy rosnącej bazie kosztowej oczekujemy w 1Q22E spadku wyniku do PLN 1.2m (-10% r/r).

Pointpack: Nadchodzą cięższe czasy - 1Pointpack: Nadchodzą cięższe czasy - 1

Pointpack: Nadchodzą cięższe czasy - 2Pointpack: Nadchodzą cięższe czasy - 2

Źródło: Spółka, IPOPEMA Research

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z czy zarobię na akcjach Pointpack