Ostatnie interakcje z inwestorami i klientami przekonują nas, że rynek próbuje ocenić trwałość wzrostu sektora w tym coraz bardziej pokryzysowym świecie. Rozmowy z uczestnikami sektora i nabywcami technologii dają nam pewność, że nasza teza jest na dobrej drodze. Uważamy, że COVID-19 przyspieszył transformację cyfrową (DT), a wzrost będzie trwał przez wiele lat dla wielu firm, ponieważ przedsiębiorstwa i ich klienci starają się wykorzystać nowe umiejętności cyfrowe, które zdobyli w czasie kryzysu.
W ciągu ostatnich 30 lat spółki z sektora IT notowane były z premią w stosunku do szerokich indeksów giełdowych i w listopadzie 2021 r. utrzymywały się powyżej tej średniej
Nadal uważamy, że premia jest uzasadniona, biorąc pod uwagę silny i sekularny wzrost w sektorze, przyspieszenie DT i poprawiającą się jakość w sektorze - np. rosnącą liczbę spółek z fosą danych, platformowymi modelami biznesowymi, rosnącymi powtarzalnymi źródłami przychodów, silnymi bilansami i silnymi ogólnymi marżami EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, deprecjacją i amortyzacją).
Pomimo niedawnej zmienności związanej z ponownym otwarciem, rosnącymi stopami procentowymi, zwiększonymi oczekiwaniami inflacyjnymi i szybko zmieniającym się krajobrazem regulacyjnym w Chinach, uważamy, że sektor oferuje solidną ekspozycję na silne możliwości sekularne związane z DT i jego wspierającymi podtematami, w tym
(1) sztuczną inteligencją, uczeniem maszynowym i analityką danych;
(2) nowy handel;
(3) oprogramowanie jako usługa i bezpieczna chmura obliczeniowa (jako połączona kategoria);
(4) transformacja mediów cyfrowych (nasza najnowsza uwaga);
(5) cyfrowe zaangażowanie klienta;
(6) fintech i płatności cyfrowe;
(7) internet rzeczy (IoT) i elektryfikacja;
(8) sieci komunikacyjne 5G;
(9) cyberbezpieczeństwo;
(10) przyszłość pracy.
Biorąc pod uwagę powyższą dynamikę, nie przewidujemy, że świat powróci do norm sprzed pandemii
Spodziewamy się natomiast, że przedsiębiorstwa będą operacjonalizować i skalować to, co sprawdziło się w czasie kryzysu, porzucać to, co się nie sprawdziło, i nadal wprowadzać ulepszenia. Oczekujemy, że konsumenci będą nadal korzystać z nowych narzędzi handlowych i coraz częściej będą preferować doświadczenia wzbogacone cyfrowo. Mówiąc wprost, wierzymy, że kryzys był początkiem cyfrowej transformacji naszego społeczeństwa - a nie jej początkiem, środkiem i końcem. Jeśli okaże się to prawdą, wierzymy, że fundamentalny wzrost, który zaobserwowaliśmy w czasie kryzysu w odniesieniu do podzbioru firm i tematów, będzie się rozszerzał i rozszerzał wraz z ponownym otwarciem się świata. Nasze rozmowy z wieloma firmami, które obserwujemy, wskazują na to, że właśnie to się dzieje.
Grant Bowers Zarządzający Portfelem