Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

branża kosmetyczna analiza portera

W latach 2017-2019 rynek kosmetyczny w Polsce zwiększał się średnio o 2,9% rocznie. Pandemia COVID-19 prawdopodobnie wpłynie na spowolnienie tempa wzrostu rynku do 0,3% rocznie (CAGR 2020- 2021). Już w 2021 r. wielkość rynku prawdopodobnie lekko przekroczy poziom z roku poprzedzającego wybuch pandemii. Dobre też będą wyniki lat 2022- 2025, kiedy to średni wzrost rynku oczekiwany jest na poziomie 4,4% rocznie, co pozwoli na zwiększenie rynku do 4,7 mld EUR w 2025 r.

 

Rynek kosmetyków w Polsce – zobacz jak plasują się wydatki Polaków na kosmetyki - 1Rynek kosmetyków w Polsce – zobacz jak plasują się wydatki Polaków na kosmetyki - 1

Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. w Polsce wyniosła 1,9 mld EUR, stanowiąc aż 49,8% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek kosmetyków w Polsce – zobacz jak plasują się wydatki Polaków na kosmetyki - 2Rynek kosmetyków w Polsce – zobacz jak plasują się wydatki Polaków na kosmetyki - 2

Reklama

W 2020 r. mieszkaniec Polski wydał na kosmetyki średnio prawie 100 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do blisko 126 EUR w 2025 r.

Rynek kosmetyków w Polsce – zobacz jak plasują się wydatki Polaków na kosmetyki - 3Rynek kosmetyków w Polsce – zobacz jak plasują się wydatki Polaków na kosmetyki - 3

W 2020 r. 15% przychodów ze sprzedaży kosmetyków w Polsce było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest niewielki wzrost tej wartości do poziomu 17% w 2024 r.

Zobacz najnowszą analizę sektorową

Czytaj więcej

Artykuły związane z branża kosmetyczna analiza portera