Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

alokacja aktywów w cyklu koniunkturalnym

Zarówno inwestorzy, jak i doradcy finansowi chcą zrozumieć fascynujące trendy, które przekształcają branżę inwestycyjną. Niedawno nasz główny strateg rynkowy i szef Franklin Templeton Investment Institute, Stephen Dover, był gospodarzem okrągłego stołu, przy którym dyskutowano o trendach na styku innowacji i inwestowania opartego na celach z Yaqubem Ahmedem, szefem działu Investment-Only Division-U.S., U.S. Defined Contribution, U.S. Insurance & Sub-Advisory; Adamem Petrykiem, szefem działu Solutions Strategy and Development, Franklin Templeton Investment Solutions; oraz Craigiem Ramseyem, dyrektorem operacyjnym, AdvisorEngine.

Znajdując się na przecięciu innowacji i inwestowania opartego na celach, zarówno inwestorzy, jak i doradcy finansowi chcą zrozumieć i wziąć udział w fascynujących trendach, które obecnie przekształcają branżę inwestycyjną. Niedawno rozmawiałem o tych i innych trendach z Yaqubem Ahmedem, szefem działu Investment-Only Division-U.S., U.S. Defined Contribution, U.S. Insurance & Sub-Advisory, Franklin Templeton; Adamem Petrykiem, szefem działu Solutions Strategy and Development, Franklin Templeton Investment Solutions; oraz Craigiem Ramseyem, dyrektorem operacyjnym, AdvisorEngine. Kluczowe punkty:

Zmieniająca się sytuacja demograficzna z istotnymi przesunięciami wśród pokolenia wyżu demograficznego, millenialsów i kolejnych pokoleń zmienia oczekiwania dotyczące spersonalizowanych i zdigitalizowanych doświadczeń klientów.

Nie jest zaskoczeniem, że doświadczenia klientów są motorem postępu w zakresie personalizacji i cyfryzacji. Inwestorzy są pod wpływem wszystkich doświadczeń, jakie mają w życiu codziennym, nie tylko tych, które mają ze swoimi doradcami finansowymi.

Reklama

Wielu inwestorów i profesjonalistów finansowych korzysta z możliwości technologii w ramach systemu człowiek-maszyna. Takie podejście jest szybsze, zwiększa efektywność i zapewnia bardziej spersonalizowane doradztwo i komunikację dla większej liczby inwestorów.

Digitalizacja i innowacyjne technologie nadal aktywnie skupiają się na poprawie doświadczenia klienta przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności operacyjnej, poprzez wykorzystanie mocy danych i usystematyzowanie złożonych zadań. Zdecentralizowane finanse (DeFi) i demokratyzacja technologii aktywów, takich jak blockchain, przyspieszą inwestowanie dla większej liczby inwestorów i doradców, otworzą możliwości dla osób, które wcześniej mogły nie mieć dostępu do inwestowania, ułatwią inwestowanie i praktyki doradców pod względem geograficznym dla masowego klienta oraz poprawią doświadczenia klientów w celu zaspokojenia potrzeb personalizacji w każdym miejscu.

Jako pierwsi inwestorzy w powstające technologie wierzymy, że personalizacja na skalę jest praktyczna i korzystna. Innowacje te mogą przyczynić się do lepszych wyników inwestorów i lepszego doświadczenia klientów. Skupiając nasze długoterminowe obiektywy inwestycyjne na implikacjach nowych technologii i trendów, zyskujemy możliwość przewidywania, dokąd zmierza przysłowiowy krążek. Poniżej przedstawiamy najważniejsze fragmenty naszej rozmowy.

Stephen: Craig, jako dyrektor operacyjny AdvisorEngine, prawdziwego lidera w przestrzeni FinTech, znajdujesz się na skrzyżowaniu technologii i profesjonalnych usług finansowych i zauważyłeś kilka kluczowych problemów w branży, a mianowicie doświadczenia klientów, zmieniające się technologie i demografię. Czy mógłbyś rozwinąć te kwestie i co postrzegasz jako obecne trendy?

Craig: Oczywiście, Stephen. To dynamiczny czas w zarządzaniu majątkiem. Dziesięć lat temu prowadziliśmy więcej dyskusji na temat tego, dlaczego ludzie powinni się zmienić. A teraz wszystko sprowadza się do momentu realizacji - co i jak mam zrobić? Dlatego właśnie uważam, że praca w tej branży jest tak satysfakcjonująca, gdy łączymy doświadczenie w zarządzaniu inwestycjami z technologią, aby pomóc firmom zarządzającym majątkiem. Jeśli chodzi o trendy, o których wspomniałeś, doświadczenie klienta jest głównym, najważniejszym motorem zmian. Klienci firm zarządzających majątkiem nie tylko współpracują z doradcami finansowymi. Wpływają na nich wszystkie doświadczenia, które mają w swoim codziennym życiu. Drugim czynnikiem jest demografia. Duża część ewolucji we wszystkich tych obszarach, o których wspomniałeś, zachodzi w pokoleniu wyżu demograficznego, pokoleniu X, milenialsów, a następnie w kolejnym pokoleniu. Musimy się obudzić i obsłużyć pokolenie Z oraz przyszłe pokolenia. I na koniec, jeśli chodzi o technologię, istnieją ogromne różnice w zakresie tego, co jest obecnie dostępne dla klientów końcowych i w jaki sposób doradcy finansowi mogą zaoferować doświadczenia podobne do tych, jakie klienci mają w innych dziedzinach życia.

Reklama

Stephen: Mamy tutaj stały temat dotyczący personalizacji i technologii. Qub, jak zapatrujesz się na przyszłość pod względem alokacji aktywów, dochodu przez całe życie i inwestowania w oparciu o cele?

Yaqub: Jeśli pomyślimy o pracowniczych planach emerytalnych, to większość z 30 bilionów dolarów aktywów w USA znajduje się w funduszach typu target date, które biorą pod uwagę tylko jeden czynnik - wiek. Tymczasem, jako doradca, cała Twoja praktyka zarządzania majątkiem opiera się na inwestowaniu opartym na celach, które uwzględnia wiele czynników. Dlaczego większość prywatnych pracowników ma aktywa 401(k) ulokowane w czymś, co jest efektywnie rozwiązaniem jednoczynnikowym? Musisz się zastanowić, czy możemy zrobić to lepiej? Wraz z pojawieniem się technologii i danych, wiemy, że możemy. Dlatego ściśle współpracowaliśmy z Adamem i Franklin Templeton Investment Solutions, aby zaprojektować i wdrożyć algorytm oparty na celach, który jest technologicznie zaawansowany i skalowalny. W przestrzeni DC [defined contribution], jest to zazwyczaj konto zarządzane w celu dostarczenia spersonalizowanych rozwiązań. Wdrożyliśmy również na samym froncie usługę "financial wellness", aby zebrać dodatkowe dane od inwestorów i ich gospodarstw domowych w celu określenia celów rodzinnych.

W obszarze funduszy DC, powszechną konwencją jest myślenie o ludziach jako o migawce w czasie. Wraz z wiekiem, nasza sytuacja staje się bardziej złożona i niejednorodna. Na przykład, możemy mieć współmałżonka, dzieci, dodatkowe konta IRA (indywidualne konta emerytalne) oraz aktywa zewnętrzne, które należy wziąć pod uwagę. W różnych krajach obowiązują różne stawki podatkowe. Wszystkie te czynniki powinny być brane pod uwagę przy opracowywaniu indywidualnego rozwiązania inwestycyjnego. We Franklin Templeton wiele uwagi poświęciliśmy połączeniu tego, co najlepszego ma do zaoferowania branża zarządzania majątkiem w zakresie inwestowania opartego na celach i przeniesieniu tego do przestrzeni DC, tak aby doradcy DC i sponsorzy planów mogli zaoferować swoim pracownikom bardziej holistyczne podejście.

Stephen: Jak to się ma do personalizacji?

Yaqub: Ludzie często potrzebują pomocy w określeniu tego, czego chcą. Zawsze myślę o personalizacji opartej na technologii i o tym, jak może ona pomóc w podejmowaniu takich decyzji. Netflix wie, co ja i ty chcemy oglądać. Spotify zna muzykę, której chcemy słuchać. I możemy zrobić to lepiej dla inwestorów emerytalnych, wykorzystując perspektywę opartą na celach i algorytmy. Ta technologia pozwoli również doradcom lepiej wspierać swoich klientów jako gospodarstwa domowego, w przeciwieństwie do podejścia target-date, które uznaje wiek jako jedyny czynnik.

Reklama

Stephen: Craig, z perspektywy doradcy, przyglądają się oni wielu różnym elementom, nie tylko alokacji aktywów, ale także sposobom działania, pozyskiwania danych, wykorzystywania danych. Czy możesz opowiedzieć trochę o platformie i o tym, w jaki sposób może ona pomóc doradcom zintegrować te różne części ich działalności?

Craig: Opowiem o pewnych brakach operacyjnych, które AdvisorEngine, obecnie część Franklin Templeton, zauważa, gdy firmy przychodzą do nas i pytają: "Czy możecie nam pomóc z tymi wyzwaniami?". Podam kilka z nich.

Pierwszą z nich jest luka w implementacji inwestycji. Wiele firm mówi: "Zasadniczo, mam planowanie finansowe. Mam budowę portfela i mam handel i rebalansowanie. Są one bardzo rozłączne. Jestem dumny z tego, co robię w tych dziedzinach, ale jak połączyć je razem? Połączenie planowania finansowego z projektowaniem i budową portfela, a następnie wdrożenie i handel - to jedno podstawowe wyzwanie.

Drugim jest luka w możliwości działania danych. Sekretem, o którym ludzie nie lubią mówić, jest to, że firmy czasami są bardziej zaawansowane w zbieraniu danych, normalizacji i organizacji, ale nic nie robią z danymi. Tak więc, zespoły, które faktycznie otrzymują dane i informacje od klientów, nie są one przekazywane do strony komunikacyjnej.

Trzecim problemem jest luka komunikacyjna. Jako firma zarządzająca majątkiem, możesz robić wspaniałe rzeczy dla swoich klientów, ale zbyt często oni o tym nie wiedzą. Nie wystarczy zrobić coroczne spotkanie, półroczne spotkanie, a nawet kwartalne spotkanie. Czy komunikujesz to poprzez portal klienta? Czy wysyłasz do swoich klientów wiadomości tekstowe w sposób zgodny z przepisami? Czy znajdujesz różne punkty kontaktowe, aby klienci czuli Twoją wartość każdego dnia, a nie dwa razy do roku, czy raz do roku?

Reklama

Jestem naprawdę dumny z pracy, jaką Franklin Templeton wykonuje z klientami. Są to trudne problemy do rozwiązania, a firmy, które moim zdaniem radzą sobie najlepiej, zmagają się z tymi trzema lukami, a nie tylko omijają je wzrokiem. Ze względów kulturowych, luki te wymagają od firm wielu zmian w zakresie wdrażania inwestycji, koordynacji, możliwości wykorzystania danych, a także komunikacji z klientami. Wszystkie te elementy łączą się z planowaniem opartym na celach, ponieważ jest to sedno doradztwa finansowego.

Stephen: Adam, przy całej tej dyskusji na temat dostępu do danych, jak z nich korzystacie?

Adam: Wykorzystanie danych to tak naprawdę kolejne wyzwanie. Załóżmy, że udało Ci się zebrać bogaty zestaw danych od Twojej klientki na temat jej potrzeb, preferencji, chęci i pragnień, ponad te podstawowe. Co dalej? Jak możemy wykorzystać tę okazję, aby naprawdę inaczej myśleć o propozycji inwestycyjnej? Szczerze mówiąc, chciałbym zadać wszystkim to pytanie: Czy wykorzystujecie to, aby inaczej pozycjonować swoje portfele?

Myślę o dostępnych dla nas elementach rynku kapitałowego. Czy ogólne zasady, takie jak "reguła 4%", nadal działają w świecie, w którym stopy procentowe są na obecnym poziomie? Powszechnym podejściem może być podział na grupy, gdzie pięcioletni horyzont czasowy wymaga aktywów o niskim ryzyku, a dłuższy horyzont czasowy oznacza aktywa ryzykowne i tak dalej. Chociaż może to prowadzić nas w ogólnym kierunku powiązania portfela z potrzebami klienta, możemy zrobić więcej myśląc o całym portfelu holistycznie. W rzeczywistości, musimy to zrobić lepiej, ponieważ te konserwatywne aktywa, które kiedyś przynosiły zyski - przynajmniej w ujęciu nominalnym - już tego nie robią.

W tym samym duchu, musimy myśleć szerzej o całym bilansie klienta. Ubezpieczenie społeczne i inne rodzaje aktywów o gwarantowanym dochodzie, odroczonych od podatku i podlegających opodatkowaniu mogą wpływać na ogólny profil ryzyka klienta w odniesieniu do jego potrzeb. W tym tkwi szansa na prawdziwe zróżnicowanie. Pomyśl, o ile bardziej znacząca byłaby interaktywna rozmowa z klientem, łącząca wyniki portfela oraz proponowane przez Ciebie rekomendacje z jego celami. To potężna kombinacja, która powinna wywołać głęboki rezonans.

Reklama

Stephen: To świetnie. Opowiadasz się za wykorzystaniem danych w celu uzyskania szerszego i bardziej zniuansowanego spojrzenia na portfel klienta. Qub, czy ten szerszy pogląd mógłby obejmować również szerszy dostęp do prywatnych inwestycji?

Yaqub: Uważamy, że najlepszym sposobem na wprowadzenie inwestycji prywatnych jest wprowadzenie ich poprzez rozwiązania multi-asset, na przykład poprzez fundusze target date, ale myślę, że bardziej odpowiednio poprzez rachunki zarządzane za pomocą technologii. Pozwoli to zrozumieć preferencje dotyczące ryzyka i płynności indywidualnego inwestora w jego gospodarstwie domowym, dzięki czemu będzie można wprowadzić odpowiedni zestaw inwestycji prywatnych. Te prywatne inwestycje mogą być zawarte w ekosystemie konta zarządzanego lub robo-doradcy in-plan, aby informować portfele o prawidłowej alokacji. Sądzimy, że będzie to przełom w zakresie demokratyzacji dostępu do prywatnych inwestycji i osiągania lepszych zysków i wyników przy mniejszym ryzyku dla inwestorów emerytalnych.

Stephen: Adam, doradzasz zarówno instytucjom, jak i doradcom oraz osobom prywatnym. Oczywiście, instytucje są w znacznym stopniu zaangażowane w inwestycje prywatne. Czy istnieje możliwość, aby udostępnić te możliwości inwestycyjne doradcom i klientom indywidualnym?

Adam: Jako zestaw możliwości inwestycyjnych, jest to z pewnością ekscytujące. Można przyjąć prawdziwie celowy sposób myślenia o alokacji aktywów w kontekście wieloletniego horyzontu i biorąc pod uwagę potrzeby płynnościowe. Jak zauważył Qub, atrakcyjną propozycją byłoby oferowanie prywatnych inwestycji, z rozwiązaniami wieloasetowymi jako narzędziem do generowania bardziej progresywnej alokacji aktywów, która mogłaby być oferowana inwestorom w szerszym zakresie.

Stephen Dover: I to prowadzi nas do końca naszego dzisiejszego czasu. Jedną z rzeczy, które wyniosłem z naszej dyskusji jest to, że technologia pozwala nam proaktywnie skupić się na poprawie doświadczenia klienta. Technologia i wykorzystanie danych pozwalają nam na ściślejsze powiązanie alokacji aktywów z indywidualnymi potrzebami i okolicznościami klienta w ramach inwestowania opartego na celach. Doradztwo oparte na technologii może pomóc doradcom w dotarciu do nowych rynków, które w przeszłości nie były obsługiwane - młodszych i masowo zamożnych.

Reklama

 

Nota prawna

Czytaj więcej

Artykuły związane z alokacja aktywów w cyklu koniunkturalnym