Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

2022 akcje wielton

Spodziewamy się, że z tegorocznego planu wzrostu sprzedaży na rynku francuskim o ~1000 szt. spółce uda się osiągnąć przyrost rzędu ~500 szt. W UK zakładany wzrost rejestracji wynosił 300 szt., kolejne 300 szt. przyrostu zakładamy w segmencie last-mile.

Wzrost sprzedaży na rynek niemiecki zakładamy na poziomie 450 szt. W przypadku Włoch zakładamy spadek płaską sprzedaż ~950 szt. Hiszpania jako nowy rynek dołoży naszym zdaniem ok. 700 szt. Zakładamy, że sprzedaż na pozostałe rynki (ex. Białoruś/ Ukraina) wzrośnie o ok. 1900 szt. i związana będzie z chęcią uplasowania przez spółkę dodatkowych wolumenów, które miały trafić na rynki wschodnie (być może kosztem marży w celu rozwodnienia kosztów stałych).

Unifikacja produktów w ramach grupy, opóźnienie projektu chłodni

Przejmowane dotychczas spółki były wyspecjalizowane w 1-2 kategoriach produktowych: Fruehauf - kurtyny i furgony, Langendorf - inloadery i podkontenerowce, Lawrance David - kurtyny i last mile. Grupa z kolei nie posiada jeszcze kompetencji w segmencie chłodni, które odpowiadają za ok. 13% europejskiego rynku. Po rozpoczętej w ub.r. modernizacji zakładów w Wieluniu moce produkcyjne wzrosły z 45 sztuk dziennie na koniec ‘19 do 75 sztuk na koniec 2021 roku, a do końca 2022 roku wyniosą 85 sztuk dziennie, co implikuje wzrost wolumenów z poziomu 11500 rocznie do 21500 sztuk (+10000). Inwestycja ta stanowi krok milowy w odbudowie pozycji na rynku polskim oraz zwiększeniu udziału na rynku europejskim. Jednocześnie spółka dąży do dalszego zwiększania unifikacji produktów w ramach poszczególnych spółek z Grupy, co pozwoli w większym stopniu wystandaryzować zakupy komponentów oraz z większym stopniu wykorzystać know-how poszczególnych spółek. Obecne moce produkcyjne Grupy Wielton szacujemy na ok. 31 tys. szt. w tym 21 tys. Wielton SA, 5 tys. Fruehauf, 4 tys. Lawrance David oraz 1 tys. Langendorf. Kolejną kluczową inwestycją będzie budowa zakładu płyt izolowanych (początkowo planowano oddanie w listopadzie 2023r jednak termin ten może ulec naszym zdaniem przesunięciu), które pozwolą Grupie nie tylko wejść w segment chłodni, ale także rozwinąć sprzedaż zabudów last mile oraz furgonów.

Wzrost udziałów rynkowych celem strategicznym Zarządu

Początkowo na przełomie kwietnia i maja spółka miała opublikować strategię na lata 2022-2026, która miała dać nam lepszy obraz planowanego przez spółkę rozwoju geograficznego oraz produktowego. W poprzedniej strategii spółce nie udało się zrealizować zakładanych celów wolumenowych (25tys vs.21,9tys) oraz marżowych (marża EBITDA 5,4% vs. 7%). Analizując głębiej założenia dla poszczególnych krajów oraz kategorii produktowych widzimy obszary wzrostu spółki w kolejnych latach. Celem spółki było m.in. osiągnięcie pozycji nr1 w Polsce (w ‘21 nr3), TOP3 we Włoszech (nr7), TOP5 w Niemczech (nr10), TOP5 w krajach CIS (nr8 w Rosji) oraz zdobycie 2% udziału w segmencie chłodni, jednak założeń tych nie udało się dotychczas zrealizować zatem możemy przypuszczać, że zostaną one utrzymane w kolejnej strategii. Za wzrostem udziałów rynkowych spółki w kolejnym latach przemawiać będzie m.in. możliwość crosssellingu grup produktowych pomiędzy poszczególnymi rynkami, niskie udziały rynkowe na wybranych rynkach oraz problemy mniejszych podmiotów z zapewnieniem stabilnego łańcucha dostaw komponentów.

Spółki giełdowe. Jakie ryzyka oraz perspektywy stoją przed spółką WIELTON? Raport analityczny na zlecenie GPW - 1Spółki giełdowe. Jakie ryzyka oraz perspektywy stoją przed spółką WIELTON? Raport analityczny na zlecenie GPW - 1

Kolejne ryzyka na horyzoncie

Reklama

Po stronie ryzyk zwracamy uwagę na 1) mocno rosnące koszty materiałów (stal, aluminium, drewno), które będą wywoływać dalszą presje na marżę (tylko część dużych umów objęta jest indeksacją cen RMI), 2) rosnące koszty energii elektrycznej, gazu oraz koszty pracy (+8% r./r.), które będą częściowo zrekompensowane wzrostem efektywności produkcji zakładów, 3) problemy z dostępnością komponentów po stronie produkcji naczep oraz samochodów ciężarowych (wiązki elektryczne, półprzewodniki), które prowadzą do opóźnienia w realizacji backlogu, 4) pogorszenie sytuacji finansowej w firmach transportowych skutkujące mniejszymi zakupami w kolejnych kwartałach.

Spółki giełdowe. Jakie ryzyka oraz perspektywy stoją przed spółką WIELTON? Raport analityczny na zlecenie GPW - 2Spółki giełdowe. Jakie ryzyka oraz perspektywy stoją przed spółką WIELTON? Raport analityczny na zlecenie GPW - 2

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW

Czytaj więcej

Artykuły związane z 2022 akcje wielton