Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.095382 | 0.097257 | 0.097772 | 0.100859 |
Najniższy kurs | 0.093311 | 0.093311 | 0.092046 | 0.090519 |
Kurs średni | 0.09455 | 0.095572 | 0.095243 | 0.09377 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833942 | 1.115934 | 0.94226 | 1.504195 | 4.278313 | 1.620796 | 25.15704 |
GBP | 1.199125 | 1 | 1.338144 | 1.129887 | 1.803717 | 5.130231 | 1.943537 | 30.16643 |
USD | 0.896111 | 0.747304 | 1 | 0.844369 | 1.347925 | 3.833841 | 1.452412 | 22.543489 |
CHF | 1.061278 | 0.885044 | 1.184316 | 1 | 1.596369 | 4.540481 | 1.720116 | 26.698621 |
XOF | PHP |
---|---|
1 XOF | 0.095307 PHP |
2 XOF | 0.190614 PHP |
3 XOF | 0.285921 PHP |
5 XOF | 0.476535 PHP |
10 XOF | 0.953070 PHP |
20 XOF | 1.906140 PHP |
25 XOF | 2.382675 PHP |
50 XOF | 4.765350 PHP |
100 XOF | 9.530700 PHP |
500 XOF | 47.653500 PHP |
1000 XOF | 95.307000 PHP |
2000 XOF | 190.614000 PHP |
5000 XOF | 476.535000 PHP |
10000 XOF | 953.070000 PHP |
PHP | XOF |
---|---|
1 PHP | 10.492402 XOF |
2 PHP | 20.984804 XOF |
3 PHP | 31.477206 XOF |
5 PHP | 52.462010 XOF |
10 PHP | 104.924020 XOF |
20 PHP | 209.848040 XOF |
25 PHP | 262.310050 XOF |
50 PHP | 524.620100 XOF |
100 PHP | 1049.240200 XOF |
500 PHP | 5246.201000 XOF |
1000 PHP | 10492.402000 XOF |
2000 PHP | 20984.804000 XOF |
5000 PHP | 52462.010000 XOF |
10000 PHP | 104924.020000 XOF |
XOF | PHP |
---|---|
1 XOF | 0.095307 PHP |
2 XOF | 0.190614 PHP |
3 XOF | 0.285921 PHP |
5 XOF | 0.476535 PHP |
10 XOF | 0.953070 PHP |
20 XOF | 1.906140 PHP |
25 XOF | 2.382675 PHP |
50 XOF | 4.765350 PHP |
100 XOF | 9.530700 PHP |
500 XOF | 47.653500 PHP |
1000 XOF | 95.307000 PHP |
2000 XOF | 190.614000 PHP |
5000 XOF | 476.535000 PHP |
10000 XOF | 953.070000 PHP |