Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.476167 | 0.495304 | 0.496542 | 0.496542 |
Najniższy kurs | 0.468013 | 0.468013 | 0.465323 | 0.45332 |
Kurs średni | 0.471736 | 0.482187 | 0.483923 | 0.4747 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.832729 | 1.114967 | 0.944079 | 1.503609 | 4.275624 | 1.619546 | 25.139137 |
GBP | 1.200871 | 1 | 1.338932 | 1.133717 | 1.80564 | 5.134472 | 1.944866 | 30.188856 |
USD | 0.896887 | 0.746864 | 1 | 0.846733 | 1.348568 | 3.834753 | 1.452551 | 22.546974 |
CHF | 1.059233 | 0.882054 | 1.18101 | 1 | 1.592672 | 4.528883 | 1.715477 | 26.62821 |
VUV | PHP |
---|---|
1 VUV | 0.471260 PHP |
2 VUV | 0.942520 PHP |
3 VUV | 1.413780 PHP |
5 VUV | 2.356300 PHP |
10 VUV | 4.712600 PHP |
20 VUV | 9.425200 PHP |
25 VUV | 11.781500 PHP |
50 VUV | 23.563000 PHP |
100 VUV | 47.126000 PHP |
500 VUV | 235.630000 PHP |
1000 VUV | 471.260000 PHP |
2000 VUV | 942.520000 PHP |
5000 VUV | 2356.300000 PHP |
10000 VUV | 4712.600000 PHP |
PHP | VUV |
---|---|
1 PHP | 2.121969 VUV |
2 PHP | 4.243938 VUV |
3 PHP | 6.365907 VUV |
5 PHP | 10.609845 VUV |
10 PHP | 21.219690 VUV |
20 PHP | 42.439380 VUV |
25 PHP | 53.049225 VUV |
50 PHP | 106.098450 VUV |
100 PHP | 212.196900 VUV |
500 PHP | 1060.984500 VUV |
1000 PHP | 2121.969000 VUV |
2000 PHP | 4243.938000 VUV |
5000 PHP | 10609.845000 VUV |
10000 PHP | 21219.690000 VUV |
VUV | PHP |
---|---|
1 VUV | 0.471260 PHP |
2 VUV | 0.942520 PHP |
3 VUV | 1.413780 PHP |
5 VUV | 2.356300 PHP |
10 VUV | 4.712600 PHP |
20 VUV | 9.425200 PHP |
25 VUV | 11.781500 PHP |
50 VUV | 23.563000 PHP |
100 VUV | 47.126000 PHP |
500 VUV | 235.630000 PHP |
1000 VUV | 471.260000 PHP |
2000 VUV | 942.520000 PHP |
5000 VUV | 2356.300000 PHP |
10000 VUV | 4712.600000 PHP |