Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 56.531547 | 58.803534 | 58.950452 | 58.950452 |
Najniższy kurs | 55.563501 | 55.563501 | 55.563501 | 55.064988 |
Kurs średni | 55.999368 | 57.220244 | 57.520169 | 56.749174 |
USD, czyli United States dolar, to oficjalna waluta nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale również Portoryko, Mikronezji, Marianów Północnych, Palau, Wysp Marshalla, Panamy, Ekwadoru (od 2000), Salwadoru (od 2001), Timoru Wschodniego, Zimbabwe (od 2009) oraz Bonaire, Saby i Sint Eustatius. Jeden dolar składa się ze 100 centów amerykańskich. $ to symbol, który oznacza dolara amerykańskiego. Najbardziej popularne pary walutowe z dolarem to EURUSD, USDJPY, USDCHF, AUDUSD.
Dolar amerykański (USD) to oficjalna waluta Stanów Zjednoczonych i jedna z najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych walut na świecie. Jest również szeroko akceptowany jako środek płatniczy w wielu innych krajach i używany do międzynarodowych transakcji handlowych.
Symbol waluty to "$", a kody to USD. Dolar amerykański jest podzielony na 100 centów. Obecnie w obiegu znajdują się banknoty o różnych nominałach, tj. 1, 5, 10, 20, 50 i 100 dolarów, oraz monety.
Dolar amerykański odgrywa kluczową rolę w światowym systemie finansowym. Jest również najważniejszą rezerwową walutą, co oznacza, że wiele krajów trzyma rezerwy w dolarach. Decyzje polityki monetarnej Federalnego Rezerwowego Systemu (Fed), centralnego banku Stanów Zjednoczonych, mają wpływ na globalne rynki finansowe.
Kurs wymiany dolara amerykańskiego może podlegać wahaniom z powodu różnych czynników, takich jak zmiany w gospodarce USA, sytuacja na rynkach finansowych, polityka pieniężna oraz wydarzenia geopolityczne. Dolar amerykański jest również używany jako standardowa waluta do notowania wielu towarów, surowców i instrumentów finansowych na światowych giełdach.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.83525 | 1.116811 | 0.939488 | 1.510323 | 4.278002 | 1.615994 | 25.143347 |
GBP | 1.197247 | 1 | 1.337098 | 1.124798 | 1.808229 | 5.121823 | 1.934743 | 30.102785 |
USD | 0.895407 | 0.747888 | 1 | 0.841224 | 1.352353 | 3.830552 | 1.446972 | 22.513524 |
CHF | 1.06441 | 0.889048 | 1.188745 | 1 | 1.607603 | 4.553547 | 1.72008 | 26.762828 |
USD | PHP |
---|---|
1 USD | 56.009086 PHP |
2 USD | 112.018172 PHP |
3 USD | 168.027258 PHP |
5 USD | 280.045430 PHP |
10 USD | 560.090860 PHP |
20 USD | 1120.181720 PHP |
25 USD | 1400.227150 PHP |
50 USD | 2800.454300 PHP |
100 USD | 5600.908600 PHP |
500 USD | 28004.543000 PHP |
1000 USD | 56009.086000 PHP |
2000 USD | 112018.172000 PHP |
5000 USD | 280045.430000 PHP |
10000 USD | 560090.860000 PHP |
PHP | USD |
---|---|
1 PHP | 0.017854 USD |
2 PHP | 0.035708 USD |
3 PHP | 0.053562 USD |
5 PHP | 0.089270 USD |
10 PHP | 0.178540 USD |
20 PHP | 0.357080 USD |
25 PHP | 0.446350 USD |
50 PHP | 0.892700 USD |
100 PHP | 1.785400 USD |
500 PHP | 8.927000 USD |
1000 PHP | 17.854000 USD |
2000 PHP | 35.708000 USD |
5000 PHP | 89.270000 USD |
10000 PHP | 178.540000 USD |
USD | PHP |
---|---|
1 USD | 56.009086 PHP |
2 USD | 112.018172 PHP |
3 USD | 168.027258 PHP |
5 USD | 280.045430 PHP |
10 USD | 560.090860 PHP |
20 USD | 1120.181720 PHP |
25 USD | 1400.227150 PHP |
50 USD | 2800.454300 PHP |
100 USD | 5600.908600 PHP |
500 USD | 28004.543000 PHP |
1000 USD | 56009.086000 PHP |
2000 USD | 112018.172000 PHP |
5000 USD | 280045.430000 PHP |
10000 USD | 560090.860000 PHP |