Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 4.364125 | 4.385171 | 4.385171 | 4.476094 |
Najniższy kurs | 3.996807 | 3.846838 | 3.837726 | 3.788323 |
Kurs średni | 4.156452 | 4.165037 | 4.176904 | 4.169542 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833408 | 1.115244 | 0.941781 | 1.503266 | 4.277947 | 1.618963 | 25.157736 |
GBP | 1.199892 | 1 | 1.338172 | 1.130036 | 1.803757 | 5.133075 | 1.942581 | 30.186572 |
USD | 0.896665 | 0.747288 | 1 | 0.844463 | 1.347926 | 3.835885 | 1.451668 | 22.558064 |
CHF | 1.061818 | 0.884927 | 1.184185 | 1 | 1.596194 | 4.542399 | 1.719044 | 26.712925 |
SCR | PHP |
---|---|
1 SCR | 4.111900 PHP |
2 SCR | 8.223800 PHP |
3 SCR | 12.335700 PHP |
5 SCR | 20.559500 PHP |
10 SCR | 41.119000 PHP |
20 SCR | 82.238000 PHP |
25 SCR | 102.797500 PHP |
50 SCR | 205.595000 PHP |
100 SCR | 411.190000 PHP |
500 SCR | 2055.950000 PHP |
1000 SCR | 4111.900000 PHP |
2000 SCR | 8223.800000 PHP |
5000 SCR | 20559.500000 PHP |
10000 SCR | 41119.000000 PHP |
PHP | SCR |
---|---|
1 PHP | 0.243197 SCR |
2 PHP | 0.486394 SCR |
3 PHP | 0.729591 SCR |
5 PHP | 1.215985 SCR |
10 PHP | 2.431970 SCR |
20 PHP | 4.863940 SCR |
25 PHP | 6.079925 SCR |
50 PHP | 12.159850 SCR |
100 PHP | 24.319700 SCR |
500 PHP | 121.598500 SCR |
1000 PHP | 243.197000 SCR |
2000 PHP | 486.394000 SCR |
5000 PHP | 1215.985000 SCR |
10000 PHP | 2431.970000 SCR |
SCR | PHP |
---|---|
1 SCR | 4.111900 PHP |
2 SCR | 8.223800 PHP |
3 SCR | 12.335700 PHP |
5 SCR | 20.559500 PHP |
10 SCR | 41.119000 PHP |
20 SCR | 82.238000 PHP |
25 SCR | 102.797500 PHP |
50 SCR | 205.595000 PHP |
100 SCR | 411.190000 PHP |
500 SCR | 2055.950000 PHP |
1000 SCR | 4111.900000 PHP |
2000 SCR | 8223.800000 PHP |
5000 SCR | 20559.500000 PHP |
10000 SCR | 41119.000000 PHP |