Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.050347 | 0.050347 | 0.050347 | 0.050347 |
Najniższy kurs | 0.049546 | 0.047627 | 0.047508 | 0.047118 |
Kurs średni | 0.04998 | 0.04895 | 0.048659 | 0.048802 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.834875 | 1.116768 | 0.93856 | 1.509176 | 4.277068 | 1.617365 | 25.131623 |
GBP | 1.197784 | 1 | 1.337647 | 1.124192 | 1.807667 | 5.123003 | 1.937253 | 30.10225 |
USD | 0.895441 | 0.747581 | 1 | 0.840425 | 1.351378 | 3.829862 | 1.448255 | 22.503883 |
CHF | 1.065462 | 0.889528 | 1.189874 | 1 | 1.60797 | 4.557054 | 1.723241 | 26.776791 |
PHP | WST |
---|---|
1 PHP | 0.049954 WST |
2 PHP | 0.099908 WST |
3 PHP | 0.149862 WST |
5 PHP | 0.249770 WST |
10 PHP | 0.499540 WST |
20 PHP | 0.999080 WST |
25 PHP | 1.248850 WST |
50 PHP | 2.497700 WST |
100 PHP | 4.995400 WST |
500 PHP | 24.977000 WST |
1000 PHP | 49.954000 WST |
2000 PHP | 99.908000 WST |
5000 PHP | 249.770000 WST |
10000 PHP | 499.540000 WST |
WST | PHP |
---|---|
1 WST | 20.018263 PHP |
2 WST | 40.036526 PHP |
3 WST | 60.054789 PHP |
5 WST | 100.091315 PHP |
10 WST | 200.182630 PHP |
20 WST | 400.365260 PHP |
25 WST | 500.456575 PHP |
50 WST | 1000.913150 PHP |
100 WST | 2001.826300 PHP |
500 WST | 10009.131500 PHP |
1000 WST | 20018.263000 PHP |
2000 WST | 40036.526000 PHP |
5000 WST | 100091.315000 PHP |
10000 WST | 200182.630000 PHP |
PHP | WST |
---|---|
1 PHP | 0.049954 WST |
2 PHP | 0.099908 WST |
3 PHP | 0.149862 WST |
5 PHP | 0.249770 WST |
10 PHP | 0.499540 WST |
20 PHP | 0.999080 WST |
25 PHP | 1.248850 WST |
50 PHP | 2.497700 WST |
100 PHP | 4.995400 WST |
500 PHP | 24.977000 WST |
1000 PHP | 49.954000 WST |
2000 PHP | 99.908000 WST |
5000 PHP | 249.770000 WST |
10000 PHP | 499.540000 WST |