Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 229.197247 | 229.197247 | 229.197247 | 245.500322 |
Najniższy kurs | 223.6806 | 213.673237 | 213.673237 | 213.673237 |
Kurs średni | 227.104285 | 220.992403 | 220.115166 | 220.533218 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.834237 | 1.116186 | 0.947425 | 1.506147 | 4.277526 | 1.624724 | 25.139802 |
GBP | 1.1987 | 1 | 1.337972 | 1.135678 | 1.805418 | 5.127469 | 1.947556 | 30.135073 |
USD | 0.895908 | 0.7474 | 1 | 0.848805 | 1.349369 | 3.832269 | 1.455603 | 22.522948 |
CHF | 1.055493 | 0.880531 | 1.178126 | 1 | 1.589727 | 4.514897 | 1.714884 | 26.534875 |
PHP | UZS |
---|---|
1 PHP | 227.470467 UZS |
2 PHP | 454.940934 UZS |
3 PHP | 682.411401 UZS |
5 PHP | 1137.352335 UZS |
10 PHP | 2274.704670 UZS |
20 PHP | 4549.409340 UZS |
25 PHP | 5686.761675 UZS |
50 PHP | 11373.523350 UZS |
100 PHP | 22747.046700 UZS |
500 PHP | 113735.233500 UZS |
1000 PHP | 227470.467000 UZS |
2000 PHP | 454940.934000 UZS |
5000 PHP | 1137352.33 UZS |
10000 PHP | 2274704.67 UZS |
UZS | PHP |
---|---|
1 UZS | 0.004396 PHP |
2 UZS | 0.008792 PHP |
3 UZS | 0.013188 PHP |
5 UZS | 0.021980 PHP |
10 UZS | 0.043960 PHP |
20 UZS | 0.087920 PHP |
25 UZS | 0.109900 PHP |
50 UZS | 0.219800 PHP |
100 UZS | 0.439600 PHP |
500 UZS | 2.198000 PHP |
1000 UZS | 4.396000 PHP |
2000 UZS | 8.792000 PHP |
5000 UZS | 21.980000 PHP |
10000 UZS | 43.960000 PHP |
PHP | UZS |
---|---|
1 PHP | 227.470467 UZS |
2 PHP | 454.940934 UZS |
3 PHP | 682.411401 UZS |
5 PHP | 1137.352335 UZS |
10 PHP | 2274.704670 UZS |
20 PHP | 4549.409340 UZS |
25 PHP | 5686.761675 UZS |
50 PHP | 11373.523350 UZS |
100 PHP | 22747.046700 UZS |
500 PHP | 113735.233500 UZS |
1000 PHP | 227470.467000 UZS |
2000 PHP | 454940.934000 UZS |
5000 PHP | 1137352.33 UZS |
10000 PHP | 2274704.67 UZS |