Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.068129 | 0.068129 | 0.068129 | 0.069474 |
Najniższy kurs | 0.066299 | 0.06372 | 0.063353 | 0.063353 |
Kurs średni | 0.067283 | 0.065664 | 0.065192 | 0.06627 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
Nuevo Sol (PEN) to oficjalna waluta Peru. Został wprowadzony na rynek w 1991 roku, zastępując poprzednią jednostkę monetarną, inti. Nuevo Sol jest używany zarówno w formie monet, jak i banknotów.
Peruwiański Nuevo Sol jest jednostką monetarną o stabilnej wartości i jest używany do wszystkich rodzajów transakcji w kraju. Monety i banknoty Nuevo Sol mają różne nominały, co ułatwia codzienne zakupy i transakcje. Wśród osób odwiedzających Peru popularne są również płatności kartami kredytowymi, jednak gotówka nadal odgrywa istotną rolę w wielu miejscach.
Banco Central de Reserva del Perú (Centralny Bank Rezerwy Peru) jest odpowiedzialny za emisję i zarządzanie Nuevo Sol. Waluta ta odzwierciedla stabilność gospodarczą Peru i jest istotnym elementem funkcjonowania kraju na arenie międzynarodowej.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833536 | 1.116582 | 0.946424 | 1.503869 | 4.275112 | 1.621306 | 25.137637 |
GBP | 1.199709 | 1 | 1.339573 | 1.135433 | 1.804205 | 5.128889 | 1.945095 | 30.157842 |
USD | 0.89559 | 0.746506 | 1 | 0.847608 | 1.34685 | 3.828748 | 1.452026 | 22.513018 |
CHF | 1.056609 | 0.880721 | 1.17979 | 1 | 1.589001 | 4.51712 | 1.713086 | 26.560642 |
PHP | PEN |
---|---|
1 PHP | 0.067064 PEN |
2 PHP | 0.134128 PEN |
3 PHP | 0.201192 PEN |
5 PHP | 0.335320 PEN |
10 PHP | 0.670640 PEN |
20 PHP | 1.341280 PEN |
25 PHP | 1.676600 PEN |
50 PHP | 3.353200 PEN |
100 PHP | 6.706400 PEN |
500 PHP | 33.532000 PEN |
1000 PHP | 67.064000 PEN |
2000 PHP | 134.128000 PEN |
5000 PHP | 335.320000 PEN |
10000 PHP | 670.640000 PEN |
PEN | PHP |
---|---|
1 PEN | 14.911132 PHP |
2 PEN | 29.822264 PHP |
3 PEN | 44.733396 PHP |
5 PEN | 74.555660 PHP |
10 PEN | 149.111320 PHP |
20 PEN | 298.222640 PHP |
25 PEN | 372.778300 PHP |
50 PEN | 745.556600 PHP |
100 PEN | 1491.113200 PHP |
500 PEN | 7455.566000 PHP |
1000 PEN | 14911.132000 PHP |
2000 PEN | 29822.264000 PHP |
5000 PEN | 74555.660000 PHP |
10000 PEN | 149111.320000 PHP |
PHP | PEN |
---|---|
1 PHP | 0.067064 PEN |
2 PHP | 0.134128 PEN |
3 PHP | 0.201192 PEN |
5 PHP | 0.335320 PEN |
10 PHP | 0.670640 PEN |
20 PHP | 1.341280 PEN |
25 PHP | 1.676600 PEN |
50 PHP | 3.353200 PEN |
100 PHP | 6.706400 PEN |
500 PHP | 33.532000 PEN |
1000 PHP | 67.064000 PEN |
2000 PHP | 134.128000 PEN |
5000 PHP | 335.320000 PEN |
10000 PHP | 670.640000 PEN |