Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 81.978281 | 81.978281 | 81.978281 | 83.354815 |
Najniższy kurs | 80.557878 | 76.094773 | 75.646241 | 75.646241 |
Kurs średni | 81.192239 | 79.297207 | 77.978075 | 79.484426 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.832677 | 1.114753 | 0.944602 | 1.503029 | 4.278148 | 1.619733 | 25.143207 |
GBP | 1.200945 | 1 | 1.338757 | 1.134416 | 1.805056 | 5.137822 | 1.94521 | 30.195617 |
USD | 0.89706 | 0.746961 | 1 | 0.847365 | 1.348307 | 3.837755 | 1.452997 | 22.554962 |
CHF | 1.058647 | 0.881511 | 1.180129 | 1 | 1.591177 | 4.529047 | 1.714724 | 26.617771 |
PHP | MGA |
---|---|
1 PHP | 80.762044 MGA |
2 PHP | 161.524088 MGA |
3 PHP | 242.286132 MGA |
5 PHP | 403.810220 MGA |
10 PHP | 807.620440 MGA |
20 PHP | 1615.240880 MGA |
25 PHP | 2019.051100 MGA |
50 PHP | 4038.102200 MGA |
100 PHP | 8076.204400 MGA |
500 PHP | 40381.022000 MGA |
1000 PHP | 80762.044000 MGA |
2000 PHP | 161524.088000 MGA |
5000 PHP | 403810.220000 MGA |
10000 PHP | 807620.440000 MGA |
MGA | PHP |
---|---|
1 MGA | 0.012382 PHP |
2 MGA | 0.024764 PHP |
3 MGA | 0.037146 PHP |
5 MGA | 0.061910 PHP |
10 MGA | 0.123820 PHP |
20 MGA | 0.247640 PHP |
25 MGA | 0.309550 PHP |
50 MGA | 0.619100 PHP |
100 MGA | 1.238200 PHP |
500 MGA | 6.191000 PHP |
1000 MGA | 12.382000 PHP |
2000 MGA | 24.764000 PHP |
5000 MGA | 61.910000 PHP |
10000 MGA | 123.820000 PHP |
PHP | MGA |
---|---|
1 PHP | 80.762044 MGA |
2 PHP | 161.524088 MGA |
3 PHP | 242.286132 MGA |
5 PHP | 403.810220 MGA |
10 PHP | 807.620440 MGA |
20 PHP | 1615.240880 MGA |
25 PHP | 2019.051100 MGA |
50 PHP | 4038.102200 MGA |
100 PHP | 8076.204400 MGA |
500 PHP | 40381.022000 MGA |
1000 PHP | 80762.044000 MGA |
2000 PHP | 161524.088000 MGA |
5000 PHP | 403810.220000 MGA |
10000 PHP | 807620.440000 MGA |