Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.476932 | 0.476932 | 0.476932 | 0.481249 |
Najniższy kurs | 0.468765 | 0.450653 | 0.44953 | 0.44953 |
Kurs średni | 0.473143 | 0.463074 | 0.460842 | 0.467116 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.832962 | 1.113549 | 0.94235 | 1.502245 | 4.272938 | 1.617811 | 25.161671 |
GBP | 1.200535 | 1 | 1.336854 | 1.131323 | 1.803498 | 5.12981 | 1.942238 | 30.207455 |
USD | 0.89803 | 0.748025 | 1 | 0.846258 | 1.349061 | 3.837225 | 1.452842 | 22.595925 |
CHF | 1.061177 | 0.883921 | 1.181673 | 1 | 1.594149 | 4.534345 | 1.716785 | 26.700996 |
PHP | CUP |
---|---|
1 PHP | 0.472598 CUP |
2 PHP | 0.945196 CUP |
3 PHP | 1.417794 CUP |
5 PHP | 2.362990 CUP |
10 PHP | 4.725980 CUP |
20 PHP | 9.451960 CUP |
25 PHP | 11.814950 CUP |
50 PHP | 23.629900 CUP |
100 PHP | 47.259800 CUP |
500 PHP | 236.299000 CUP |
1000 PHP | 472.598000 CUP |
2000 PHP | 945.196000 CUP |
5000 PHP | 2362.990000 CUP |
10000 PHP | 4725.980000 CUP |
CUP | PHP |
---|---|
1 CUP | 2.115962 PHP |
2 CUP | 4.231924 PHP |
3 CUP | 6.347886 PHP |
5 CUP | 10.579810 PHP |
10 CUP | 21.159620 PHP |
20 CUP | 42.319240 PHP |
25 CUP | 52.899050 PHP |
50 CUP | 105.798100 PHP |
100 CUP | 211.596200 PHP |
500 CUP | 1057.981000 PHP |
1000 CUP | 2115.962000 PHP |
2000 CUP | 4231.924000 PHP |
5000 CUP | 10579.810000 PHP |
10000 CUP | 21159.620000 PHP |
PHP | CUP |
---|---|
1 PHP | 0.472598 CUP |
2 PHP | 0.945196 CUP |
3 PHP | 1.417794 CUP |
5 PHP | 2.362990 CUP |
10 PHP | 4.725980 CUP |
20 PHP | 9.451960 CUP |
25 PHP | 11.814950 CUP |
50 PHP | 23.629900 CUP |
100 PHP | 47.259800 CUP |
500 PHP | 236.299000 CUP |
1000 PHP | 472.598000 CUP |
2000 PHP | 945.196000 CUP |
5000 PHP | 2362.990000 CUP |
10000 PHP | 4725.980000 CUP |