Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 9.433948 | 9.433948 | 9.433948 | 9.62742 |
Najniższy kurs | 9.146035 | 8.922147 | 8.666596 | 8.666596 |
Kurs średni | 9.29337 | 9.152233 | 9.020795 | 9.171611 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
Kostarykański colón (CRC) to oficjalna waluta Kostaryki. Jego kody to "₡" jako symbol i CRC jako kod ISO 4217. Colón jest podzielony na 100 centavos. Walutę tę wprowadzono w 1896 roku, a jej nazwa upamiętnia Krzysztofa Kolumba (w języku hiszpańskim "colón" to "Kolumb").
Kostarykański colón jest emitowany i regulowany przez Banco Central de Costa Rica, czyli Bank Centralny Kostaryki. Istnieją różne nominały monet i banknotów, a colón pełni funkcję środka płatniczego w kraju.
W przeszłości istniała wysoka inflacja, co doprowadziło do wprowadzenia w 2006 roku nowej serii banknotów o zredukowanych nominałach. Mimo że dolar amerykański jest również szeroko akceptowany, colón jest powszechnie używany w codziennych transakcjach.
Kostaryka, zlokalizowana w Ameryce Środkowej, jest znana ze swoich pięknych plaż, parków narodowych i różnorodności przyrody. Kurs kostarykańskiego colóna podlega wpływom różnych czynników, takich jak kondycja gospodarki kraju, inflacja, a także globalne trendy walutowe.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.834445 | 1.117131 | 0.945765 | 1.506682 | 4.278899 | 1.623277 | 25.143052 |
GBP | 1.198401 | 1 | 1.338771 | 1.133406 | 1.805609 | 5.127837 | 1.945337 | 30.131462 |
USD | 0.895151 | 0.746954 | 1 | 0.846602 | 1.348707 | 3.830258 | 1.453077 | 22.506816 |
CHF | 1.057345 | 0.882297 | 1.181193 | 1 | 1.593082 | 4.524273 | 1.716364 | 26.584884 |
PHP | CRC |
---|---|
1 PHP | 9.371181 CRC |
2 PHP | 18.742362 CRC |
3 PHP | 28.113543 CRC |
5 PHP | 46.855905 CRC |
10 PHP | 93.711810 CRC |
20 PHP | 187.423620 CRC |
25 PHP | 234.279525 CRC |
50 PHP | 468.559050 CRC |
100 PHP | 937.118100 CRC |
500 PHP | 4685.590500 CRC |
1000 PHP | 9371.181000 CRC |
2000 PHP | 18742.362000 CRC |
5000 PHP | 46855.905000 CRC |
10000 PHP | 93711.810000 CRC |
CRC | PHP |
---|---|
1 CRC | 0.106710 PHP |
2 CRC | 0.213420 PHP |
3 CRC | 0.320130 PHP |
5 CRC | 0.533550 PHP |
10 CRC | 1.067100 PHP |
20 CRC | 2.134200 PHP |
25 CRC | 2.667750 PHP |
50 CRC | 5.335500 PHP |
100 CRC | 10.671000 PHP |
500 CRC | 53.355000 PHP |
1000 CRC | 106.710000 PHP |
2000 CRC | 213.420000 PHP |
5000 CRC | 533.550000 PHP |
10000 CRC | 1067.100000 PHP |
PHP | CRC |
---|---|
1 PHP | 9.371181 CRC |
2 PHP | 18.742362 CRC |
3 PHP | 28.113543 CRC |
5 PHP | 46.855905 CRC |
10 PHP | 93.711810 CRC |
20 PHP | 187.423620 CRC |
25 PHP | 234.279525 CRC |
50 PHP | 468.559050 CRC |
100 PHP | 937.118100 CRC |
500 PHP | 4685.590500 CRC |
1000 PHP | 9371.181000 CRC |
2000 PHP | 18742.362000 CRC |
5000 PHP | 46855.905000 CRC |
10000 PHP | 93711.810000 CRC |