Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 15.083212 | 15.693774 | 15.784496 | 15.784496 |
Najniższy kurs | 14.678141 | 14.678141 | 14.678141 | 14.393774 |
Kurs średni | 14.859672 | 15.230983 | 15.343196 | 15.09641 |
Nuevo Sol (PEN) to oficjalna waluta Peru. Został wprowadzony na rynek w 1991 roku, zastępując poprzednią jednostkę monetarną, inti. Nuevo Sol jest używany zarówno w formie monet, jak i banknotów.
Peruwiański Nuevo Sol jest jednostką monetarną o stabilnej wartości i jest używany do wszystkich rodzajów transakcji w kraju. Monety i banknoty Nuevo Sol mają różne nominały, co ułatwia codzienne zakupy i transakcje. Wśród osób odwiedzających Peru popularne są również płatności kartami kredytowymi, jednak gotówka nadal odgrywa istotną rolę w wielu miejscach.
Banco Central de Reserva del Perú (Centralny Bank Rezerwy Peru) jest odpowiedzialny za emisję i zarządzanie Nuevo Sol. Waluta ta odzwierciedla stabilność gospodarczą Peru i jest istotnym elementem funkcjonowania kraju na arenie międzynarodowej.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.834445 | 1.117131 | 0.945765 | 1.506682 | 4.278899 | 1.623277 | 25.143052 |
GBP | 1.198401 | 1 | 1.338771 | 1.133406 | 1.805609 | 5.127837 | 1.945337 | 30.131462 |
USD | 0.895151 | 0.746954 | 1 | 0.846602 | 1.348707 | 3.830258 | 1.453077 | 22.506816 |
CHF | 1.057345 | 0.882297 | 1.181193 | 1 | 1.593082 | 4.524273 | 1.716364 | 26.584884 |
PEN | PHP |
---|---|
1 PEN | 14.935466 PHP |
2 PEN | 29.870932 PHP |
3 PEN | 44.806398 PHP |
5 PEN | 74.677330 PHP |
10 PEN | 149.354660 PHP |
20 PEN | 298.709320 PHP |
25 PEN | 373.386650 PHP |
50 PEN | 746.773300 PHP |
100 PEN | 1493.546600 PHP |
500 PEN | 7467.733000 PHP |
1000 PEN | 14935.466000 PHP |
2000 PEN | 29870.932000 PHP |
5000 PEN | 74677.330000 PHP |
10000 PEN | 149354.660000 PHP |
PHP | PEN |
---|---|
1 PHP | 0.066955 PEN |
2 PHP | 0.133910 PEN |
3 PHP | 0.200865 PEN |
5 PHP | 0.334775 PEN |
10 PHP | 0.669550 PEN |
20 PHP | 1.339100 PEN |
25 PHP | 1.673875 PEN |
50 PHP | 3.347750 PEN |
100 PHP | 6.695500 PEN |
500 PHP | 33.477500 PEN |
1000 PHP | 66.955000 PEN |
2000 PHP | 133.910000 PEN |
5000 PHP | 334.775000 PEN |
10000 PHP | 669.550000 PEN |
PEN | PHP |
---|---|
1 PEN | 14.935466 PHP |
2 PEN | 29.870932 PHP |
3 PEN | 44.806398 PHP |
5 PEN | 74.677330 PHP |
10 PEN | 149.354660 PHP |
20 PEN | 298.709320 PHP |
25 PEN | 373.386650 PHP |
50 PEN | 746.773300 PHP |
100 PEN | 1493.546600 PHP |
500 PEN | 7467.733000 PHP |
1000 PEN | 14935.466000 PHP |
2000 PEN | 29870.932000 PHP |
5000 PEN | 74677.330000 PHP |
10000 PEN | 149354.660000 PHP |