Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 2.918398 | 3.31503 | 3.51093 | 3.51093 |
Najniższy kurs | 2.789475 | 2.789475 | 2.789475 | 2.789475 |
Kurs średni | 2.858434 | 3.036987 | 3.199966 | 3.222257 |
Peso meksykańskie (MXN) to oficjalna waluta Meksyku, kraju położonego w Ameryce Północnej. Peso meksykańskie jest jednym z najstarszych aktywnie używanych środków płatniczych na świecie, a jego historia sięga czasów przedkolonialnych, kiedy to Indianie używali ozdobnych kawałków kakao jako formy wymiany handlowej.
Współczesne peso meksykańskie zostało wprowadzone do obiegu w 1993 roku, zastępując stare peso. Dzieli się na 100 centavos. Obecnie monety o niższych nominałach, zwłaszcza 50-centowe, są stosunkowo rzadko używane w codziennych transakcjach, a większość płatności odbywa się za pomocą banknotów.
Meksyk, jako jeden z największych krajów na świecie pod względem populacji i powierzchni, ma zróżnicowaną gospodarkę opartą na przemyśle, usługach i rolnictwie. Peso meksykańskie może być podatne na zmienne czynniki, takie jak kursy surowców, sytuacja gospodarcza USA (jako głównego partnera handlowego Meksyku) oraz polityka monetarna prowadzona przez Bank Meksyku. Dla turystów odwiedzających Meksyk, monitorowanie kursu peso meksykańskiego może być istotne przy planowaniu wydatków i zakupów.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833784 | 1.116317 | 0.942124 | 1.504619 | 4.277306 | 1.622032 | 25.163932 |
GBP | 1.199352 | 1 | 1.338857 | 1.129938 | 1.804568 | 5.129994 | 1.945386 | 30.180401 |
USD | 0.895803 | 0.746906 | 1 | 0.843957 | 1.347842 | 3.831623 | 1.45302 | 22.541922 |
CHF | 1.061432 | 0.885005 | 1.184894 | 1 | 1.597051 | 4.540068 | 1.721676 | 26.709794 |
MXN | PHP |
---|---|
1 MXN | 2.862990 PHP |
2 MXN | 5.725980 PHP |
3 MXN | 8.588970 PHP |
5 MXN | 14.314950 PHP |
10 MXN | 28.629900 PHP |
20 MXN | 57.259800 PHP |
25 MXN | 71.574750 PHP |
50 MXN | 143.149500 PHP |
100 MXN | 286.299000 PHP |
500 MXN | 1431.495000 PHP |
1000 MXN | 2862.990000 PHP |
2000 MXN | 5725.980000 PHP |
5000 MXN | 14314.950000 PHP |
10000 MXN | 28629.900000 PHP |
PHP | MXN |
---|---|
1 PHP | 0.349285 MXN |
2 PHP | 0.698570 MXN |
3 PHP | 1.047855 MXN |
5 PHP | 1.746425 MXN |
10 PHP | 3.492850 MXN |
20 PHP | 6.985700 MXN |
25 PHP | 8.732125 MXN |
50 PHP | 17.464250 MXN |
100 PHP | 34.928500 MXN |
500 PHP | 174.642500 MXN |
1000 PHP | 349.285000 MXN |
2000 PHP | 698.570000 MXN |
5000 PHP | 1746.425000 MXN |
10000 PHP | 3492.850000 MXN |
MXN | PHP |
---|---|
1 MXN | 2.862990 PHP |
2 MXN | 5.725980 PHP |
3 MXN | 8.588970 PHP |
5 MXN | 14.314950 PHP |
10 MXN | 28.629900 PHP |
20 MXN | 57.259800 PHP |
25 MXN | 71.574750 PHP |
50 MXN | 143.149500 PHP |
100 MXN | 286.299000 PHP |
500 MXN | 1431.495000 PHP |
1000 MXN | 2862.990000 PHP |
2000 MXN | 5725.980000 PHP |
5000 MXN | 14314.950000 PHP |
10000 MXN | 28629.900000 PHP |