Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 73.532129 | 76.098508 | 76.098508 | 76.098508 |
Najniższy kurs | 71.596885 | 71.596885 | 70.473687 | 67.86763 |
Kurs średni | 72.739018 | 73.95911 | 73.269021 | 71.719927 |
Funt wyspowy (IMP) to waluta używana na Wyspach Normandzkich, które obejmują Jersey, Guernsey, Herm, Alderney i kilka mniejszych wysp. Symbol funta wyspowego to £, a kody ISO to IMP i 414. Funt wyspowy nie jest jednak oficjalną walutą, ani nie jest używany w międzynarodowym obrocie finansowym. Zamiast tego, Wyspy Normandzkie korzystają z brytyjskiego funta szterlinga (GBP), który jest oficjalną walutą i ma zastosowanie zarówno lokalnie, jak i w transakcjach międzynarodowych.
Na Wyspach Normandzkich funt wyspowy jest używany w codziennych transakcjach, podobnie jak funt szterling. Monety i banknoty funta wyspowego mają jednak ograniczoną legalną siłę obowiązującą, co oznacza, że nie są powszechnie akceptowane poza obszarem wysp. Mieszkańcy i odwiedzający korzystają głównie z funta szterlinga, który jest szeroko używany w Wielkiej Brytanii.
Warto zauważyć, że pomimo tego, że funt wyspowy nie jest odrębną walutą, to ma swoje unikalne numizmaty i kolekcjonerskie emisje, które mogą być interesujące dla numizmatyków i miłośników zbieractwa. Niemniej jednak, jeśli chodzi o codzienne transakcje, funt szterling jest dominującym środkiem płatniczym na Wyspach Normandzkich.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833086 | 1.114129 | 0.942031 | 1.502355 | 4.277215 | 1.618096 | 25.156841 |
GBP | 1.200356 | 1 | 1.337352 | 1.130773 | 1.803361 | 5.134182 | 1.942292 | 30.197173 |
USD | 0.897562 | 0.747746 | 1 | 0.845531 | 1.348457 | 3.839066 | 1.452342 | 22.57983 |
CHF | 1.061536 | 0.884351 | 1.182688 | 1 | 1.594804 | 4.540419 | 1.717668 | 26.7049 |
IMP | PHP |
---|---|
1 IMP | 73.532129 PHP |
2 IMP | 147.064258 PHP |
3 IMP | 220.596387 PHP |
5 IMP | 367.660645 PHP |
10 IMP | 735.321290 PHP |
20 IMP | 1470.642580 PHP |
25 IMP | 1838.303225 PHP |
50 IMP | 3676.606450 PHP |
100 IMP | 7353.212900 PHP |
500 IMP | 36766.064500 PHP |
1000 IMP | 73532.129000 PHP |
2000 IMP | 147064.258000 PHP |
5000 IMP | 367660.645000 PHP |
10000 IMP | 735321.290000 PHP |
PHP | IMP |
---|---|
1 PHP | 0.013599 IMP |
2 PHP | 0.027198 IMP |
3 PHP | 0.040797 IMP |
5 PHP | 0.067995 IMP |
10 PHP | 0.135990 IMP |
20 PHP | 0.271980 IMP |
25 PHP | 0.339975 IMP |
50 PHP | 0.679950 IMP |
100 PHP | 1.359900 IMP |
500 PHP | 6.799500 IMP |
1000 PHP | 13.599000 IMP |
2000 PHP | 27.198000 IMP |
5000 PHP | 67.995000 IMP |
10000 PHP | 135.990000 IMP |
IMP | PHP |
---|---|
1 IMP | 73.532129 PHP |
2 IMP | 147.064258 PHP |
3 IMP | 220.596387 PHP |
5 IMP | 367.660645 PHP |
10 IMP | 735.321290 PHP |
20 IMP | 1470.642580 PHP |
25 IMP | 1838.303225 PHP |
50 IMP | 3676.606450 PHP |
100 IMP | 7353.212900 PHP |
500 IMP | 36766.064500 PHP |
1000 IMP | 73532.129000 PHP |
2000 IMP | 147064.258000 PHP |
5000 IMP | 367660.645000 PHP |
10000 IMP | 735321.290000 PHP |