Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.818043 | 0.867947 | 0.87012 | 0.880854 |
Najniższy kurs | 0.789966 | 0.789966 | 0.789966 | 0.789966 |
Kurs średni | 0.80309 | 0.829795 | 0.841024 | 0.838249 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.834332 | 1.115961 | 0.947338 | 1.505932 | 4.275532 | 1.624386 | 25.13925 |
GBP | 1.198564 | 1 | 1.337551 | 1.135446 | 1.804956 | 5.1245 | 1.946931 | 30.131003 |
USD | 0.896089 | 0.747635 | 1 | 0.848899 | 1.349449 | 3.831256 | 1.455594 | 22.526997 |
CHF | 1.055589 | 0.880711 | 1.177996 | 1 | 1.589646 | 4.513206 | 1.714684 | 26.536719 |
GMD | PHP |
---|---|
1 GMD | 0.818043 PHP |
2 GMD | 1.636086 PHP |
3 GMD | 2.454129 PHP |
5 GMD | 4.090215 PHP |
10 GMD | 8.180430 PHP |
20 GMD | 16.360860 PHP |
25 GMD | 20.451075 PHP |
50 GMD | 40.902150 PHP |
100 GMD | 81.804300 PHP |
500 GMD | 409.021500 PHP |
1000 GMD | 818.043000 PHP |
2000 GMD | 1636.086000 PHP |
5000 GMD | 4090.215000 PHP |
10000 GMD | 8180.430000 PHP |
PHP | GMD |
---|---|
1 PHP | 1.222429 GMD |
2 PHP | 2.444858 GMD |
3 PHP | 3.667287 GMD |
5 PHP | 6.112145 GMD |
10 PHP | 12.224290 GMD |
20 PHP | 24.448580 GMD |
25 PHP | 30.560725 GMD |
50 PHP | 61.121450 GMD |
100 PHP | 122.242900 GMD |
500 PHP | 611.214500 GMD |
1000 PHP | 1222.429000 GMD |
2000 PHP | 2444.858000 GMD |
5000 PHP | 6112.145000 GMD |
10000 PHP | 12224.290000 GMD |
GMD | PHP |
---|---|
1 GMD | 0.818043 PHP |
2 GMD | 1.636086 PHP |
3 GMD | 2.454129 PHP |
5 GMD | 4.090215 PHP |
10 GMD | 8.180430 PHP |
20 GMD | 16.360860 PHP |
25 GMD | 20.451075 PHP |
50 GMD | 40.902150 PHP |
100 GMD | 81.804300 PHP |
500 GMD | 409.021500 PHP |
1000 GMD | 818.043000 PHP |
2000 GMD | 1636.086000 PHP |
5000 GMD | 4090.215000 PHP |
10000 GMD | 8180.430000 PHP |