Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 2.133264 | 2.219 | 2.224547 | 2.224547 |
Najniższy kurs | 2.096736 | 2.096736 | 2.096736 | 2.077924 |
Kurs średni | 2.113479 | 2.160258 | 2.170603 | 2.14158 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833075 | 1.114267 | 0.942022 | 1.502228 | 4.276611 | 1.618103 | 25.15794 |
GBP | 1.200372 | 1 | 1.337534 | 1.130776 | 1.803232 | 5.133523 | 1.942325 | 30.198878 |
USD | 0.897451 | 0.747644 | 1 | 0.845419 | 1.348176 | 3.83805 | 1.452168 | 22.578022 |
CHF | 1.061546 | 0.884348 | 1.182846 | 1 | 1.594685 | 4.539821 | 1.717691 | 26.706319 |
CUP | PHP |
---|---|
1 CUP | 2.113245 PHP |
2 CUP | 4.226490 PHP |
3 CUP | 6.339735 PHP |
5 CUP | 10.566225 PHP |
10 CUP | 21.132450 PHP |
20 CUP | 42.264900 PHP |
25 CUP | 52.831125 PHP |
50 CUP | 105.662250 PHP |
100 CUP | 211.324500 PHP |
500 CUP | 1056.622500 PHP |
1000 CUP | 2113.245000 PHP |
2000 CUP | 4226.490000 PHP |
5000 CUP | 10566.225000 PHP |
10000 CUP | 21132.450000 PHP |
PHP | CUP |
---|---|
1 PHP | 0.473206 CUP |
2 PHP | 0.946412 CUP |
3 PHP | 1.419618 CUP |
5 PHP | 2.366030 CUP |
10 PHP | 4.732060 CUP |
20 PHP | 9.464120 CUP |
25 PHP | 11.830150 CUP |
50 PHP | 23.660300 CUP |
100 PHP | 47.320600 CUP |
500 PHP | 236.603000 CUP |
1000 PHP | 473.206000 CUP |
2000 PHP | 946.412000 CUP |
5000 PHP | 2366.030000 CUP |
10000 PHP | 4732.060000 CUP |
CUP | PHP |
---|---|
1 CUP | 2.113245 PHP |
2 CUP | 4.226490 PHP |
3 CUP | 6.339735 PHP |
5 CUP | 10.566225 PHP |
10 CUP | 21.132450 PHP |
20 CUP | 42.264900 PHP |
25 CUP | 52.831125 PHP |
50 CUP | 105.662250 PHP |
100 CUP | 211.324500 PHP |
500 CUP | 1056.622500 PHP |
1000 CUP | 2113.245000 PHP |
2000 CUP | 4226.490000 PHP |
5000 CUP | 10566.225000 PHP |
10000 CUP | 21132.450000 PHP |