Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 31.984766 | 32.619028 | 32.810634 | 32.810634 |
Najniższy kurs | 31.558496 | 31.558496 | 30.500666 | 30.408991 |
Kurs średni | 31.788227 | 32.125986 | 31.978639 | 31.459632 |
Bułgarski Lew (BGN) to oficjalna waluta Bułgarii. Wprowadzony do obiegu 5 lipca lev jest podzielony na 100 stotinki. Bułgarski Lew to jednostka monetarna, którą wprowadzono po wyzwoleniu Bułgarii spod osmańskiej dominacji w 1881 roku, a obecna forma pieniądza obowiązuje od lev ma różne nominały monet i banknotów, a ich design nawiązuje do kultury, historii i dziedzictwa Bułgarii. Wartość lewa zależy od sytuacji na rynkach finansowych, a jej kurs jest kontrolowany przez Bułgarski Bank Narodowy. Lew jest szeroko akceptowany we wszystkich dziedzinach życia w Bułgarii, od codziennych zakupów po transakcje handlowe.
Bułgarski Lew odgrywa istotną rolę w gospodarce kraju, stanowiąc stabilny środek płatniczy. Jego historia i obecność w życiu codziennym Bułgarów czynią go nieodłącznym elementem narodowej tożsamości i dziedzictwa.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.83525 | 1.116811 | 0.939488 | 1.510323 | 4.278002 | 1.615994 | 25.143347 |
GBP | 1.197247 | 1 | 1.337098 | 1.124798 | 1.808229 | 5.121823 | 1.934743 | 30.102785 |
USD | 0.895407 | 0.747888 | 1 | 0.841224 | 1.352353 | 3.830552 | 1.446972 | 22.513524 |
CHF | 1.06441 | 0.889048 | 1.188745 | 1 | 1.607603 | 4.553547 | 1.72008 | 26.762828 |
BGN | PHP |
---|---|
1 BGN | 31.984766 PHP |
2 BGN | 63.969532 PHP |
3 BGN | 95.954298 PHP |
5 BGN | 159.923830 PHP |
10 BGN | 319.847660 PHP |
20 BGN | 639.695320 PHP |
25 BGN | 799.619150 PHP |
50 BGN | 1599.238300 PHP |
100 BGN | 3198.476600 PHP |
500 BGN | 15992.383000 PHP |
1000 BGN | 31984.766000 PHP |
2000 BGN | 63969.532000 PHP |
5000 BGN | 159923.830000 PHP |
10000 BGN | 319847.660000 PHP |
PHP | BGN |
---|---|
1 PHP | 0.031265 BGN |
2 PHP | 0.062530 BGN |
3 PHP | 0.093795 BGN |
5 PHP | 0.156325 BGN |
10 PHP | 0.312650 BGN |
20 PHP | 0.625300 BGN |
25 PHP | 0.781625 BGN |
50 PHP | 1.563250 BGN |
100 PHP | 3.126500 BGN |
500 PHP | 15.632500 BGN |
1000 PHP | 31.265000 BGN |
2000 PHP | 62.530000 BGN |
5000 PHP | 156.325000 BGN |
10000 PHP | 312.650000 BGN |
BGN | PHP |
---|---|
1 BGN | 31.984766 PHP |
2 BGN | 63.969532 PHP |
3 BGN | 95.954298 PHP |
5 BGN | 159.923830 PHP |
10 BGN | 319.847660 PHP |
20 BGN | 639.695320 PHP |
25 BGN | 799.619150 PHP |
50 BGN | 1599.238300 PHP |
100 BGN | 3198.476600 PHP |
500 BGN | 15992.383000 PHP |
1000 BGN | 31984.766000 PHP |
2000 BGN | 63969.532000 PHP |
5000 BGN | 159923.830000 PHP |
10000 BGN | 319847.660000 PHP |