Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.059306 | 0.064334 | 0.066287 | 0.163315 |
Najniższy kurs | 0.057713 | 0.057713 | 0.057713 | 0.057713 |
Kurs średni | 0.05844 | 0.061039 | 0.06321 | 0.084711 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833784 | 1.116317 | 0.942124 | 1.504619 | 4.277306 | 1.622032 | 25.163932 |
GBP | 1.199352 | 1 | 1.338857 | 1.129938 | 1.804568 | 5.129994 | 1.945386 | 30.180401 |
USD | 0.895803 | 0.746906 | 1 | 0.843957 | 1.347842 | 3.831623 | 1.45302 | 22.541922 |
CHF | 1.061432 | 0.885005 | 1.184894 | 1 | 1.597051 | 4.540068 | 1.721676 | 26.709794 |
ARS | PHP |
---|---|
1 ARS | 0.057858 PHP |
2 ARS | 0.115716 PHP |
3 ARS | 0.173574 PHP |
5 ARS | 0.289290 PHP |
10 ARS | 0.578580 PHP |
20 ARS | 1.157160 PHP |
25 ARS | 1.446450 PHP |
50 ARS | 2.892900 PHP |
100 ARS | 5.785800 PHP |
500 ARS | 28.929000 PHP |
1000 ARS | 57.858000 PHP |
2000 ARS | 115.716000 PHP |
5000 ARS | 289.290000 PHP |
10000 ARS | 578.580000 PHP |
PHP | ARS |
---|---|
1 PHP | 17.283820 ARS |
2 PHP | 34.567640 ARS |
3 PHP | 51.851460 ARS |
5 PHP | 86.419100 ARS |
10 PHP | 172.838200 ARS |
20 PHP | 345.676400 ARS |
25 PHP | 432.095500 ARS |
50 PHP | 864.191000 ARS |
100 PHP | 1728.382000 ARS |
500 PHP | 8641.910000 ARS |
1000 PHP | 17283.820000 ARS |
2000 PHP | 34567.640000 ARS |
5000 PHP | 86419.100000 ARS |
10000 PHP | 172838.200000 ARS |
ARS | PHP |
---|---|
1 ARS | 0.057858 PHP |
2 ARS | 0.115716 PHP |
3 ARS | 0.173574 PHP |
5 ARS | 0.289290 PHP |
10 ARS | 0.578580 PHP |
20 ARS | 1.157160 PHP |
25 ARS | 1.446450 PHP |
50 ARS | 2.892900 PHP |
100 ARS | 5.785800 PHP |
500 ARS | 28.929000 PHP |
1000 ARS | 57.858000 PHP |
2000 ARS | 115.716000 PHP |
5000 ARS | 289.290000 PHP |
10000 ARS | 578.580000 PHP |