Portfel ZUE po 2Q’23 wynosił 1,46 mld PLN (-4% r/r). Jednocześnie na początku października spółka podpisała wart 0,79 mld PLN kontrakt Będzin – Katowice z PKP PLK (najkorzystniejsza oferta wybrana była już w 2022 roku). Fizyczne prace na odcinku już się rozpoczęły, więc kontrakt w zasadzie natychmiast będzie kontrybuował do wyników (zwracamy uwagę, że w 1-3Q’23 spółka ponosiła koszty stałe na rynku polskim, przy relatywnie niskim wypełnieniu portfela w obszarze krajowego rynku kolejowego). Wcześniej w 2022 postawiono mocno na rynek rumuński (spółka interesowała się Bałkanami od kilku lat, suma pozyskanych kontraktów w części przypadającej na ZUE to ok. 0,49 mld PLN, ich wyraźniejsza kontrybucja powinna być widoczna od 3Q’23).
1H’23 pokazał wyraźny wzrost przychodów (+45% r/r), jednak rentowności były słabsze r/r (wysoka baza, koszty kończenie starych, słabych kontraktów z 2017 roku, konsolidacja Energopolu).
W 3Q’23 zakładamy ok. 3% poprawę przychodów r/r (baza jest już bardziej wymagająca niż poprzednio) oraz lepszy r/r EBIT na poziomie 4,1 mln PLN (zwracamy uwagę, że w 2H’23 nadal pewien wpływ będą mieć jeszcze kontrakty z 2017 roku i relatywnie wysoka jest baza w segmencie handlu, jednocześnie wyraźniej powinny pojawić się przychody z rynku rumuńskiego).
Zobacz także: Mocny rozwój wbrew przeciwnościom rynku. Sprawdź najnowszą rekomendację dla akcji tej spółki
Długoterminowym celem spółki jest poziom 6% rentowności brutto (potencjalny upside względem naszych obecnych prognoz). W naszej opinii obecny portfel zleceń pozwala spółce unikać, co najmniej do połowy 2024 agresywniejszej walki cenowej.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję