Wycena spółki ZUE opiera się na dwóch metodach: modelu zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) oraz wycenie porównawczej. Wycena porównawcza na bazie krajowych spółek budowlanych o wysokiej ekspozycji na branżę infrastrukturalną, oparta na naszych prognozach wyników na lata 2023 – 2025 dała wartość 1 akcji na poziomie 6,76 PLN, z kolei wycena metodą DCF na lata 2023-2032 sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 8,19 PLN. Przy wycenie końcowej jako wagi przyjęliśmy 70% dla wyceny sporządzonej przy użyciu modelu DCF i 30% dla wyceny porównawczej. Wycena końcowa 1 akcji spółki wynosi 7,76 PLN.
WYCENA DCF
Wycenę metodą DCF otrzymaliśmy prognozując w horyzoncie 10-letnim free cash flows, a następnie dyskontując je średnim ważonym kosztem kapitału (WACC). Koszt kapitału własnego został oszacowany na podstawie rentowności 10-letnich obligacji skarbowych (5,5%), premii za ryzyko rynkowe (9,5%, na co składa się bazowa premia za ryzyko na poziomie 6,5% oraz 3,0% premii za płynność obrotu[1]) oraz współczynnika beta = 1,0.
Zobacz także: Jedyna taka spółka z GPW! Długo obciążona kontraktami, teraz wychodzi na wolność
Główne założenia modelu:
- W 2023 roku zakładamy skonsolidowane przychody na poziomie 1,09 mld PLN (spółka po raz pierwszy w historii przekroczy poziom 1 mld PLN). W 2024 roku spodziewamy się podobnych r/r przychodów. Szacujemy, że spółka ma pokryty portfel na przyszły rok w 80-85%. Przyjmujemy scenariusz, że kontrakt na odcinek Będzin-Katowice zostanie podpisany po wyborach parlamentarnych, czyli pod koniec 2023 roku, co pozwoliłoby dopełnić spółce backlog. W kolejnych latach zakładamy jednocyfrowe dodatnie dynamiki przychodów (uważamy, że to scenariusz konserwatywny i nie uwzględnia np. potencjału zbudowanie długoterminowego potencjału na rynkach zagranicznych).
- Marża brutto ze sprzedaży w ostatnich latach oscyluje w okolicy 4% (wyłączając dużą stratę w 2018 roku, średnia ważona marża za ostatnie 10 lat to 4,6%). Zakładamy 3,9% marży 2023 (rok pod znakiem finalizacji słabych kontraktów z lat 2016-17). W kolejnych latach zakładamy stopniową odbudowę marży w kierunku 5% w ostatnich latach naszej szczegółowej prognozy
- Zaznaczamy, że spółka docelowo chciałaby osiągać 5-6% rentowności brutto ze sprzedaży.
- Przez ostatnie cztery lata nakłady inwestycyjne spółki były dość ograniczone i skupiały się głównie na modernizacji/remontach posiadanego parku maszynowego. Zakładamy, że 2023 i 2024 przyniosą wzrost nakładów względem poprzednich lat związany m.in. z ekspansją zagraniczną. W dłuższym terminie przyjmujemy CAPEX na poziomie zbliżonym do amortyzacji.
- Efektywną stopę podatkową przyjmujemy na poziomie 20% w długim terminie.
- Wzrost FCFF w okresie rezydualnym zakładamy na poziomie 1,0%.
- Dług netto przyjęto na poziomie z końca 2022 roku. Do wyceny dodaliśmy rynkową wartość posiadanych akcji własnych (265 tys szt)
- Do obliczeń przyjęliśmy liczbę akcji na poziomie 23,0 mln sztuk.
Metoda DCF dała wartość spółki na poziomie 188,5 mln PLN. W przeliczeniu na 1 akcję daje to poziom 8,19 PLN.
WYCENA PORÓWNAWCZA
Wycena porównawcza oparta wycenę na podstawie wskaźników wybranych krajowych spółek budowlanych mających wysoką ekspozycję w obszarze infrastrukturalnym. Dla wyceny porównawczej przyjęliśmy wagę na poziomie 30% w ostatecznej wycenie. Wskaźnikom P/E i EV/EBITDA przypisana została waga odpowiednio po 50%. Analiza porównawcza oparta jest na trzech latach (wagi: 20% dla 2023 i po 40% dla kolejnych lat). Końcowa wycena metodą porównawczą jest średnią ważoną wycen na podstawie wskaźników za poszczególne lata. Wycena dała wartość spółki na poziomie czyli 6,76 PLN/akcję.
-
przyjmujemy 0,0% dla spółek wchodzących w skład WIG20/mWIG40 1,5% dla spółek wchodzących w skład sWIG80 oraz 3,0% dla pozostałych spółek ↑
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję