Podejście do wyceny
Po przeniesieniu w naszych prognozach wyników marketingu do działalności zaniechanej zmieniamy wagi poszczególnych metod wycen w kalkulacji ceny docelowej. Nie uwzględniamy już wyceny porównawczej gdzie połowę stanowiły zagraniczne spółki z sektora marketingu. Nasza cena docelowa bazuje teraz po połowie na wycenie DCF (36,3 PLN) oraz sum-of-the-parts (39,2 PLN, w tym bazujemy na polskiej grupie porównawczej dla Fabrity, wycenie z ostatniej rundy finansowania pomniejszonej o dyskonto 10% dla PerfectBota oraz wskaźnikach EV/EBITDA i EV/EBIT dla marketingu). W metodzie sum-of-the-parts granice przedziału wyceny Fabrity wyznacza porównanie do szerszej grupy IT (dolna granica) oraz tylko do dwóch reprezentantów sektora software house (górna granica).
Wycena DCF
Założenia wyceny DCF:
1) Stopa wolna od ryzyka na poziomie 6,0% w okresie szczegółowej prognozy (poprzednio 6,5%), oraz 5,0% w TV (bez zmian)
2) Premia rynkowa 7,5% (zgodnie z naszą metodologią dla podmiotów poniżej sWIG80);
3) Współczynnik beta nielewarowana 1,0x, rezydualna stopa wzrostu 3,0% (poprzednio 2,5%, podnosimy po wyjęciu segmentu marketingu);
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję