Nowy rok nie rozpoczął się zbyt dobrze dla spółek należących do Zygmunta Solorza-Żaka. Na początku stycznia Cyfrowy Polsat otrzymał 35 mln złotych kary za utrudnianie dostępu do darmowych kanałów podczas piłkarskiego Euro 2016. Teraz zaś UOKiK nałożył jeszcze wyższą karę na Polkomtel, spółkę będąca operatorem sieci komórkowej Plus. Tym razem chodzi o nieuzasadnione naliczanie klientom dodatkowych opłat za korzystanie z serwisów video.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 22 stycznia nałożył na Polkomtel karę finansową w wysokości 50,6 mln złotych za zbiorowe naruszanie interesu klientów sieci komórkowej Plus.
Operator w latach 2013-2017 naliczał dodatkowe opłaty klientom posiadającym wykupiony pakiet internetowy za video streaming, czyli oglądanie filmów, treści video w internecie, a także słuchanie radia on-line. Opłata za taką usługę wynosiła 40 gr za minutę. Dodatkowe opłaty nie były odpowiednio wyszczególnione na fakturze, gdyż widniały w pozycji „Połączenia i SMS-y w kraju”, co utrudniało klientom odkrycie pochodzenia wyższych rachunków.
Wg prezesa UOKiK, opłaty naliczane przez Polkomtel nie były zgodne z prawem i naruszały zasadę otwartego internetu - klient, który wykupił pakiet danych do wykorzystania w sieci nie może być obciążany przez operatora dodatkowymi opłatami za dostęp do zasobów internetu.
Poszkodowani konsumenci mogą powołać się na decyzje UOKiK i złożyć reklamację w sieci Plus, domagając się zwrotu opłat.
Jak dotąd jest to najwyższa kara finansowa nałożona na operatora komórkowego. Co ciekawe, poprzedni rekord (niecałe 40 mln złotych) również należał do Polkomtelu i pochodził z maja zeszłego roku:
Polkomtel nie jest notowany na giełdzie, jednak wszystkie udziały spółki należą do cyfrowego Polsatu, który na środowej sesji traci ponad 2% (kurs: 28,1600 PLN).
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję