Finalne wyniki Forever Entertainment za 2Q’22 okazały się delikatnie wyższe od przedstawionych wcześniej szacunków. Tak jak wskazywaliśmy w naszych ostatnich komentarzach, jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wynikami spółki za miniony kwartał. W naszym ostatnim raporcie (Forever Entertainment Kupuj 8,0 PLN) prognozowaliśmy niższe wyniki i to przy założeniu innych ważnych debiutów w 2Q’22, które jednak nie miały miejsca w tym okresie.
Na przestrzeni omawianego kwartału spółka wypracowała 17,9 mln PLN przychodów (+227,8% r/r) - z czego 16,7 mln PLN odnosi się do przychodów ze sprzedaży produktów – wzrost o 236,4% r/r, a reszta czyli 1,2 mln PLN do zmiany stanu produktów – wzrost o 142,6% r/r. Największy wpływ na wzrost przychodów FOR w 2Q’22 miała premiera gry „THE HOUSE OF THE DEAD: Remake”, która wygenerowała najwyższe przychody ze sprzedaży popremierowej w dotychczasowej historii spółki. Szacujemy, że w omawianym okresie sprzedaż tego tytułu kształtowała się na poziomie ok. 130 tys. kopii – uwzględniając przedpłaty i otrzymane zaliczki (vs nasze założenia 240 tys. w całym 2022r., 11,5 mln PLN przychodu w całym 2022r. z tego 3,8 mln PLN dla FOR), co odbieramy pozytywnie.
Koszty działalności operacyjnej spółki w 2Q’22 wzrosły o 4,0 mln PLN, tj. o 55,1% r/r do wartości 11,2 mln PLN. Wzrost tej pozycji spółki związany był w największym stopniu ze wzrostem kosztów usług obcych o 4,3 mln PLN, tj. o 81,5% r/r do kwoty 9,6 mln PLN za 2Q’22. Warto dodać, że kwota usług obcych obejmuje wartość rezerwy w wysokości 1,2 mln PLN, utworzonej po raz pierwszy na przyszłe koszty rozliczeń z kontrahentami z tytułu ich udziału w zyskach ze sprzedaży gier („revenue share”). Bez tej rezerwy zyski operacyjne i brutto spółki byłyby wyższe o 1,2 mln PLN, a zysk netto o 1,0 mln PLN. Drugim istotnym kosztem operacyjnym były koszty wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych za 2Q’22 wyniosły łącznie 1,3 mln PLN i były niższe o 17,8% r/r w porównaniu do 2Q’21.
Analizując koszty usług obcych, pozytywnie zaskakuje nas podział przychodów z deweloperem gier i właścicielem IP, według naszych szacunków w 2Q’22 kształtuje się on na poziomie ok. 35-40% (vs 67% nasze założenia z ostatniej rekomendacji), zwracamy jednak uwagę, że w kolejnych kwartałach może być on wyższy, ze względu na pierwszeństwo zwrotu kosztów produkcji i wydania tej gry. Spodziewamy się, że mimo to będzie znacznie niższy od naszych wcześniejszych założeń.
EBIT spółki za 2Q’22 roku wyniósł 6,8 mln PLN wobec -1,6 mln PLN EBIT w 2Q’21, co przełożyło się na wzrost o 8,5 mln PLN r/r. Wartość zysku EBITDA spółki za omawiany okres wyniosła 6,9 mln PLN i była wyższa od straty wykazanej w 2Q’21 o 8,3 mln PLN. Na poziomie działalności finansowej, spółka rozpoznała 0,5 mln PLN dywidendy od spółki UF GAMES, a jej zysk netto za 2Q’22 wyniósł 6,0 mln PLN i był wyższy o 6,6 mln PLN w porównaniu do straty netto za 2Q’21. Na koniec 2Q’22 spółka posiadała 2,9 mln PLN środków pieniężnych i innych aktywów (+1,1 mln PLN q/q). Należności od pozostałych jednostek urosły q/q o 2,4 mln PLN do poziomu 8,2 mln PLN. Rezerwy na zobowiązania urosły q/q o 1,2 mln PLN do 3,9 mln PLN. Zobowiązania krótkoterminowe spadły q/q o 1,5 mln PLN do 6,9 mln PLN. Większość tytułów dla których jest producentem i wydawcą jest wymieniona w harmonogramie premier. Oprócz nich spółka wraz z podmiotami z grupy realizuje także tytuły jeszcze nie ujawnione.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję