Cyfrowy Polsat nie ma w ostatnim czasie szczęścia w relacjach z regulatorem antymonopolowym. Należąca do niego spółka Polkomtel, będąca operatorem sieci komórkowej Plus, otrzymała karę finansową w wysokości 20 mln złotych od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To już trzecia kara finansowa od UOKiKU dla Cyfrowego Polsatu w tym roku. Tym razem chodzi o nieuczciwe praktyki wobec klientów korzystających z numerów na kartę pre-paid.
W poniedziałek 10 lutego UOKiK poinformował o nałożeniu na spółkę Polkomtel, należącą do grupy kapitałowej cyfrowy Polsat, kary finansowej w wysokości 20 mln złotych. Operator sieci Plus dopuścił się zbiorowego naruszenia interesów klientów poprzez stosowanie praktyki, która polegała na tym, że niewykorzystane środki z doładowania karty po minięciu terminu jego ważności przepadały i nie dało się ich wykorzystać przy kolejnym doładowaniu karty. Jedynym sposobem na zachowanie niewykorzystanych środków było kolejne doładowanie karty w terminie ważności poprzedniego, co wg Urzędu działa na niekorzyść klientów, z czym trudno się nie zgodzić.
Oprócz tego, Polkomtel dawał możliwość złożenia reklamacji i odzyskania niewykorzystanych w terminie środków, była ona jednak zarezerwowana wyłącznie dla aktywnych klientów sieci Plus i zwracana w formie kredytów do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne. Wg UOKiK takie ograniczenie jest niezgodne z prawem i każdy poszkodowany klient, również ten, który nie jest już aktywnym użytkownikiem sieci, ma prawo do złożenia reklamacji i odzyskania środków w formie zwrotu kwoty na konto bankowe.
Oprócz kary finansowej, operator sieci Plus jest zobowiązany do opublikowania decyzji UOKiK na swojej głównej stronie internetowej.
Na poniedziałkowej sesji Cyfrowy Polsat notowany jest po 27,4000 PLN, co jest spadkiem o 0,65%.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję