Ryzyko związane ze wzrostem konkurencji
Grupa jest stosunkowo niewielkim podmiotem, zależnym od sytuacji rynkowej. W segmencie marketingu spółka konkuruje m.in. z globalnymi graczami o większej skali działalności. Niedostosowanie bazy kosztowej i wahania popytu mogą istotnie wpływać na rentowność grupy.
Ogólna sytuacja gospodarcza
Wyniki spółki zarówno w obszarze IT jak i w biznesie marketingu uzależnione są od kondycji podmiotów gospodarczych i poziomu inwestycji klientów odpowiednio w nowe technologie i marketing.
Ryzyko utraty klientów
Mimo dużej dywersyfikacji bazy klientów, utrata dużego partnera może skutkować przejściowym obniżeniem rentowności i ubytkiem przychodów. Ryzyko zmaterializowało się w przypadku współpracy z Carrefourem, natomiast widzimy małe ryzyko utraty kolejnych klientów w poszczególnych segmentach. Na prawdopodobieństwo odejścia mogą wpływać zmiany strategii (np. dostosowanie międzynarodowych klientów do polityki grupy kapitałowej, potencjalne zmiany właścicielskie czy decyzje ograniczeniu działalności na danych rynkach. W kluczowym segmencie IT przychody są dobrze zdywersyfikowane.
Ryzyko utraty kluczowych pracowników
Zasoby ludzkie to kluczowe aktywo grupy zarówno w IT jak i w marketingu. Dotychczasowa polityka personalna w grupie, programy motywacyjne i historycznie niska rotacja kluczowych pracowników wskazują, że grupa jak dotąd odpowiednio adresowała ten czynnik ryzyka.
Ryzyko niepowodzenia projektu PerfectBot
Segment chatbotów jest we wczesnej fazie rozwoju i daja naszym zdaniem szanse na wygenerowanie znaczącej dodatkowej wartości dla akcjonariuszy. Ryzykiem jest ewentualna konieczność nadmiernego dokapitalizowania projektu, w przypadku dłuższego niż zakładany okresu dochodzenia do rentowności. Historyczne projekty rozwijane w spółce (np. Audioteka, Oktawave) wskazują jednak na duże zdolności grupy do generowania wartości z wewnętrznie rozwijanych projektów. Po ostatnim podniesieniu kapitału spółka ma tylko 50% udziałów w PerfectBot co w dużym stopniu adresuje ryzyko konieczności ewentualnego dalszego dokapitalizowania PefrectBot
Zobacz także: Wycena dla spółki giełdowej K2 Holding – metoda DCF jako główny punkt odniesienia
Ryzyko związane z niewywiązywaniem się klientów z dotrzymywania terminów płatności
Zwracamy uwagę na wysoki poziom należności w grupie, który na koniec 2022 roku wynosił 17mln PLN (to jest 7 PLN na akcję K2H) już po wyłączeniu aktywów segmentu marketing przeznaczonych na sprzedaż. Mimo istotnego zaangażowania kapitału pracującego historycznie odpisy należności były nieznaczne, a ryzyko wystąpienia znaczących odpisów jest naszym zdaniem umiarkowane, biorąc pod uwagę zaplecze finansowe największych partnerów grupy.
Ryzyko walutowe
Przychody z eksportu generuje przede wszystkim segment software (Fabrity), gdzie blisko połowa sprzedaży pochodzi z zagranicy.
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję