Komentarz BDM:
Najważniejszym wydarzeniem w 4Q’22 dla Forever Entertainment była premiera gry „Front Mission 1st Remake”, która według naszych szacunków sprzedała się w nakładzie ok. 50 tys. kopii (w 1,5 miesiąca wliczając preordery), generując ok. 5,5-6 mln PLN przychodów. Ponadto spodziewamy się, że „THoTD” oraz stary portfel gier dalej istotnie kontrybuował do wyników spółki w tym okresie. Całościowo na poziome przychodów prognozujemy 10,8 mln PLN (z czego ok. 1,5 mln PLN to zmiana stanu produktów). Poziom ten różni się od założeń z naszej ostatniej rekomendacji m.in. z takich względów jak: 1) Uwzględnialiśmy debiut gry „Front Mission 1st Remake” w całym 4Q’22 na wszystkich platformach (co przełożyło się na niższą niż oczekiwana przez nas sprzedaż) ; 2) brak zakładanych przez nas debiutów m.in. takich gier jak „Isabel Remake”. Uważamy jednak, że jest to przesunięcie między kwartałami, tym samym pozytywnie wpłynie na wyniki 1Q’23 (spodziewamy się w tym okresie m.in. debiutu FM1 na inne platformy). W naszym modelu zakładamy wzrost kosztu usług obcych r/r o 16,1% (pozycja ta uwzględnia tantiemy dla deweloperów i właścicieli IP, jej wzrost wynika m.in. z premiery gry „Front Mission 1st Remake” oraz „THoTD”). Na poziomie wyniku EBITDA spodziewamy się 3,4 mln PLN. Szacujemy, że zysk netto w omawianym okresie wyniósł 2,7 mln PLN. W całym 2022r. zakładamy 46,6 mln PLN przychodów (+80,2% r/r), 13,1 mln PLN EBITDA (+495% r/r) oraz 10,7 mln PLN zysku netto (+583,4% r/r). Pragniemy zaznaczyć, że Forever Entertainment wypracował w całym 2022r. najlepszy wynik w historii, dzięki premierom dwóch remaków („THoTD”, „Front Mission 1st Remake”). Liczymy, że w 2023r. spółka wyda jeszcze więcej gier tego typu (remake), co przełoży się na dalszą dynamiczną progresję wyników.
IP Front Mission:
- przedsprzedaż gry „Front Mission 1st Remake” rozpoczęła się w połowie listopada’22, a jej premiera miała miejsce 30.11.2022r. na konsolach Nintendo Switch;
- podstawowa cena gry wyniosła 34,99 USD;
- projekt ten, powstał ze wsparciem zespołu wewnętrznego FOR; - jednym z najważniejszych rynków dla gry jest Japonia (m.in. przez dużą popularność tego IP w tym kraju), w którym to pomimo dużej konkurencji w tym okresie utrzymywała się ok. 17 dni w TOP10 najlepiej sprzedających się tytułów na tym rynku (vs 14 dni poprzedni remake spółki „The House of the Dead”);
- gra na platformie Metacritic osiągnęła 68 pkt./100 vs 63pkt. THotD;
- na początku stycznia’23 spółka zawarła istotną umowę z Microids dotyczącą globalnego wydania pudełkowych wersji gry "Front Mission 1st: Remake". W ramach zawartej umowy Microids otrzymał prawa do dystrybucji pudełkowej wersji gry na całym świecie z wyłączeniem Japonii (za dystrybucję fizyczną na tym rynku odpowiada spółka z Grupy FE - Rainy Frog) i czasowym wyłączeniem (do 31.05.2023 r.) Ameryki Północnej i Południowej;
- Już od ponad roku Storm Trident pracuje w nad Front Mission 2 Remake i jest obecnie jej największym projektem. Premiera gry została zaplanowana na 2023 rok. Ponadto spółka tworzy grę "Night Slasher Remake" i kolejne niezapowiedziane tytuły;
- Nad remake'iem trzeciej części Front Mission pracuje spółka zależna Megapixel i również prace nad tym tytułem trwają od ok. roku.
„Aircraft Carrier Survival” – pod koniec 2022r. spółka wydała na konsole NS.
UF Games – 5.12.2022r. na rynku New Connect. Forever Entertainment posiada 45,2% udziałów w tej spółce.
Licencje na remaki kolejnych klasycznych gier - FOR prowadzi zaawansowane rozmowy na temat pozyskania kolejnych licencji na wydanie remake'ów kolejnych klasycznych gier, "znacznie większych niż dotychczas".
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję