15 maja spółka Dino Polska, znana ze swej sieci sklepów, opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2020. Były one wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły tez oczekiwania analityków.
15 maja w godzinach wieczornych spółka Dino opublikowała raport finansowy za I kwartał 2020 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 2,22 mld zł wobec 1,56 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 42,3% rok do roku. Uzyskane przez Dino przychody okazały się wyższe o 7,8% od oczekiwań analityków na poziomie 2,06 mld zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 143,6 mln zł wobec 94,6 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 51,8% rok do roku.
W I kwartale spółka Dino osiągnęła zysk netto w wysokości 103,9 mln zł wobec 66,7 mln zł przed rokiem. Był on wyższy o 55,2% niż rok wcześniej. Osiągnięty przez spółkę zysk netto przewyższył o 18,4% konsensus analityków na poziomie 87,8 mln zł.
Wynik EBITDA wyniósł 190,1 mln zł i był wyższy o 44% niż przed rokiem. Przewyższył o 11,5% szacunki analityków na poziomie 170,5 mln zł.
W raporcie poinformowano, że znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2020 r. 20,3%. Dodano, że dodatkowo w marcu na wysoką dynamikę przychodów wpłynęły wzmożone zakupy klientów Dino w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce.
Do końca marca spółka Dino uruchomiła 16 sklepów i oczekuje na otwarcie 23 kolejnych, których uruchomienie zostało wstrzymane w związku z wydłużeniem procesu uzyskiwania niezbędnych zgód, co wynikało z ograniczeń w działaniu administracji państwowej. Spółka spodziewa się, że nowe sklepy zostaną otwarte w II kwartale.
Na koniec marca 2020 r. cała sieć obejmowała 1 257 sklepów (sklepy otwarte i oczekujące na otwarcie), a ich powierzchnia sprzedaży wyniosła 487,1 tys. m kw.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję