CD Projekt, czołowa polska spółka gamingowa i jednocześnie największy podmiot notowany na warszawskiej giełdzie, w czwartkowy wieczór opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2020 r. Mimo tego, że wyniki okazały się znacznie lepsze w porównaniu do zeszłego roku, to jednak były niższe od rynkowych oczekiwań i mogą nie spełnić nadziei, które w ostatnim czasie pokładali w nie inwestorzy.
CD Projekt w drugim kwartale 2020 r. osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 171 mln złotych, w porównaniu do 133,52 mln złotych rok wcześniej, co jest wzrostem o ponad 28% r/r. Wynik jest lepszy o 4,5% od oczekiwań analityków, którzy prognozowali 163,5 mln PLN przychodów.
Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 58,5 mln złotych, w porównaniu do 39,5 mln złotych rok wcześniej (41,5% r/r), był jednak o ponad 6% niższy od oczekiwań analityków. EBITDA na poziomie 67,5 mln złotych również wykazała znaczny wzrost w perspektywie rocznej (41,5%), jednak była niższa od prognoz analityków (71,7 mln PLN).
Największym rozczarowaniem może być jednak skonsolidowany zysk netto CD Projektu, który wyniósł 54,8 mln złotych. To wprawdzie poprawa wyniku o 61,5% w porównaniu do zeszłego roku (33,95 mln PLN), jednak rynkowy konsensus spodziewał się 59,9 mln złotych zysku na czysto, czyli aż 8,6% więcej.
Koszty sprzedaży w drugim kwartale wyniosły 37,6 mln złotych, co jest wzrostem o niecałe 15%.
CD Projekt poinformował również, że wyniki finansowe za trzeci kwartał mogą znajdować się pod presją kosztów związanych z promocją i premierą gry Cyberpunk 2077, która ma ukazać się 19 listopada (raport za IIIQ 26 listopada).
Czwartkowa sesja zakończyła się dla CD Projekt ponad 2% spadkiem, na kursie 430,6000 PLN. Ze względu na część wyników wyraźnie niższych od oczekiwań na otwarciu piątkowej sesji należy spodziewać się dużej zmienności, dodatkowo wzmocnionej czwartkowymi spadkami na amerykańskich parkietach.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję