Nadchodzące wydarzenia
1. Zakończenie przeglądu opcji strategicznych: do końca 2023
2. Ustalenie i publikacja celów programu motywacyjnego na kolejne 3 lata (okres 2024-2026: grudzień 2023 – I kw. 2024
3. Publikacja wybranych danych operacyjnych na IV kwartał 2023: połowa stycznia 2024
4. Publikacja wyników finansowych za IV kwartał 2023: marzec 2024
Potencjalne katalizatory
1. Wzrost ARPU/ MRR powyżej oczekiwań
2. Dynamizacja pozyskań nowych klientów
3. Komercyjny sukces nowych produktów (np. Insights24)
4. Progresja wyników finansowych powyżej oczekiwań
5. Silny USD względem PLN
6. „Bycie zwinnym” w obszarze AI okazujące się słusznym podejściem
7. Efekty przeglądu opcji strategicznych dynamizujące rozwój firmy na rynkach zagranicznych
Zobacz także: Czarne chmury nad JSW i fatalna passa gamingu
Czynniki ryzyka
1. Słaby USD względem PLN
2. Okazanie się „mało zwinnym” w obszarze AI
3. Wzrost konkurencji w sektorze, konkurencja „zwinniejsza” od Spółki w obszarze AI
4. Zbyt wolne dostosowanie się do zmian wsposobie prezentacji/ konsumpcji treści w Internecie
5. Koncentracja produktowa
6. Niemożność pozyskania nowych klientów i utrzymania obecnych
7. Wzrost wskaźnika odpływu klientów
8. Mniejszy od oczekiwanego dalszy wzrost ARPU/ MRR
9. Utrata prawa do ulg IP BOX
10. Spadek dostępności danych, wzrost ceny pozyskania danych
11. Awarie oprogramowania i infrastruktury informatycznej
12. Niekorzystne zmiany algorytmów wyszukiwania
13. Wzrost nakładów na R&D
14. Ceny transferowe
15. RODO
16. Niska płynność akcji
Opinia inwestycyjna
Dobre KPIs i wyniki finansowe w połączeniu z korzystnym sentymentem rynkowym względem ekspozycji związanych z AI[1] leżą u podstaw (zasłużonego) dobrego (tak, w kategoriach bezwzględnych, jak i relatywnych względem rynku) zachowania się akcji Brand24 w 2023 roku. Brand24 skupia się obecnie na budowie inteligentnego asystenta marki w oparciu o AI. W Spółce dobiega końca przegląd opcji strategicznych w celu przeanalizowania możliwości pozyskania partnera, który przyspieszyłby jej rozwój na rynkach zagranicznych (szczególnie w USA), zwiększając efektywność pozyskiwania klientów oraz pozwalając na „skokowe” zwiększenie skali działalności[2]. Spółka uważa, iż wciąż ma przed sobą „ogromną” przestrzeń do podnoszenia cen: celem na następne dwa lata jest wzrost ARPU o kilkadziesiąt procent[3]. Największym egzogenicznym czynnikiem ryzyka zdaje się być słabość US$ w relacji do PLN.
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0
-
Z perspektywy wewnętrznych operacji sztuczna inteligencja wspomaga Spółkę w transformacji z firmy oferującej dane w firmę oferującą wnioski i rekomendacje. ↑
-
Spółka poszukuje podmiotu posiadającego dużą bazę klientów kompatybilnych z jej rozwiązaniami, mogącego zapewnić synergię i możliwości cross-sellingowe. ↑
-
Ambicją w horyzoncie 3-5 lat jest, co najmniej, podwojenie ARPU ↑
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję