Oprócz nowo otwartego centrum dystrybucyjne w RPA o powierzchni 500 m kw. Asbis (ASB.PL) posiada 4 centra, dwa główne, zlokalizowane w Czechach oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz dwa regionalne, w Gruzji i w RPA o łącznej powierzchni 26 300 m. kw. Spółka w zeszłym roku mierzyła się ze znaczącym problemem operacyjnym w postaci przymusowego wyjścia z rynku rosyjskiego, który był głównym rynkiem zbytu oraz spadkiem przychodów z rynku ukraińskiego i białoruskiego. Spółce udaje się jednak zniwelować wpływ wojny na przychody poprzez zwiększenie działalności na innych rynkach, w tym w Kazachstanie i ZEA.
Powyższą informację oceniamy pozytywnie jako element długofalowej strategii Asbisu nastawionego na dywersyfikację rynków zbytu nie ograniczając się jedynie do obszaru krajów byłego ZSRR. Wyjście z rynku rosyjskiego paradoksalnie może również być dobrym zrządzeniem losu, ponieważ charakteryzował się on marżowością poniżej średniej uzyskiwanej przez spółkę. Asbis odnotowuje systematyczną poprawę marż, czemu może się przysłużyć intensyfikacja działań sprzedażowych na nowych rynkach.
Źródło: xStation
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję