28 stycznia po sesji na amerykańskim rynku spółka Apple przedstawiła wyniki kwartalne. Przewyższyły one oczekiwania analityków. Były też lepsze niż przed rokiem.
28 stycznia we wtorek po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku spółka Apple opublikowała wyniki finansowe za IV kwartał 2019 r. Wyniki uzyskane przez spółkę znacznie przewyższyły oczekiwania analityków z Wall Street. Okazały się także wyższe od wcześniejszych prognoz samej spółki.
Przychody wyniosły 91,8 mld USD wobec oczekiwanych 88,5 mld USD. Były one wyższe o 9% niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 4,99 USD na akcję wobec oczekiwanych 4,55 USD na akcję. Był on także wyższy niż w zeszłym roku, kiedy wyniósł 4,18 USD.
W podziale na poszczególne kategorie produktów przychody spółki kształtowały się następująco. Przychody ze sprzedaży iPhone’ów wyniosły 55,96 mld USD wobec 51,98 mld USD przed rokiem, przewyższając szacunki analityków na poziomie 51,62 mld USD. Przychody ze sprzedaży Maców uległy obniżeniu i wyniosły 7,16 mld USD wobec 7,42 mld USD rok temu. Przychody ze sprzedaży iPadów wyniosły 5,98 mld USD w porównaniu z 6,73 mld USD przed rokiem. Przychody z segmentu akcesoriów osobistych i domowych wyniosły 10,01 mld USD wobec 7,31 mld USD w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Przychody z tej kategorii produktów przewyższyły oczekiwania analityków na poziomie 9,52 mld USD. Przychody z usług wyniosły 12,72 mld USD wobec 10,88 mld USD przed rokiem. Były one nieco niższe wobec szacunków na poziomie 13,07 mld USD.
Spółka przedstawiła także prognozy na kolejny kwartał. Apple oczekuje przychodów w przedziale pomiędzy 63 mld USD a 67 mld USD. Wcześniejsze szacunki analityków zakładały przychody na poziomie 62,45 mld USD.
Osiągnięte przez spółkę wyniki CEO Apple – Tim Cook podsumował następującymi słowami: „Cieszymy się, że odnotowaliśmy najwyższe kwartalne przychody w historii Apple, napędzane silnym popytem na nasze modele iPhone 11 i iPhone 11 Pro oraz rekord wszechczasów dla usług i akcesoriów osobistych (Wereables). W świątecznym kwartale nasza baza aktywnych urządzeń wzrosła w każdym z naszych segmentów geograficznych i obecnie osiągnęła ponad 1,5 mld. Widzimy to jako potężny dowód satysfakcji, zaangażowania i lojalności naszych klientów – i wspaniały motor naszego rozwoju.”
Wyniki spółki ucieszyły inwestorów. W reakcji kurs akcji Apple w notowaniach posesyjnych wzrósł o 2,8%.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję