Wycenę IMS przeprowadziliśmy w oparciu o metodę DCF (zdyskontowanych przepływów pieniężnych) i metodę porównawczą względem głównie zagranicznych spółek zajmujących się reklamą i marketingiem. Projekt Closer Music nie wycenialiśmy dochodowo bądź porównawczo, gdyż nie dysponujemy możliwością stworzenia wiarygodnych prognoz przepływów z projektu. Charakter typu start up powoduje, że nie podejmujemy się też próby oceny prawdopodobieństwa jego sukcesu. Znaczną część dotychczasowych kosztów pochłonęła jednak produkcja muzyki, która ma realną wartość, gdyż może być wykorzystywana przez sam IMS. Dlatego zdecydowaliśmy się na wycenę projektu w wysokości kosztów dotychczas poniesionych na jej produkcję (8,3 mln PLN na koniec I kw. 2023 r.).
Na podstawie metody DCF uzyskaliśmy wartość spółki na poziomie 135.7 mln PLN, czyli 3.87 PLN na akcję. Przy użyciu metody porównawczej wyceniliśmy spółkę na 122.7 mln PLN (3.73 PLN na akcję). Zarówno metodzie DCF jak i porównawczej przypisaliśmy wagę po 50%. Uzyskaliśmy wycenę spółki na poziomie 129.2 mln PLN, czyli 3.80 PLN na akcję. W związku z uzyskaną wyceną zaczynamy pokrycie IMS od rekomendacji „kupuj”.
Wycena DCF
Do wyceny DCF przyjęliśmy następujące założenia:
- Wolne przepływy gotówkowe obliczono na podstawie prognoz wyników dla IMS za lata obrotowe od 2023 do 2029,
- Do oszacowania stopy wolnej od ryzyka w kolejnych latach prognozy użyto rentowności obligacji skarbowych,
- Długoterminową stopę wolną od ryzyka ustalono na poziomie 5.6%,
- Premia rynkowa za ryzyko równa 5.0%,
- Współczynnik beta na poziomie 1.1,
- Stopa wzrostu wolnych przepływów pieniężnych po roku 2029 na poziomie 2.5%,
- Efektywna stopa podatkowa w okresie prognozy na poziomie 19%,
- Przyjęliśmy rozwodnioną ilość akcji o całą wielkość programu motywacyjnego IMS na lata 2021 - 2023.
- DCF nie uwzględnia przepływów z projektu Closer Music. Wycena Closer Music została doliczona w wysokości kosztów poniesionych na produkcję muzyki.
- Ze względu na duży wpływ zarówno rezydualnej stopy wzrostu, jak również rezydualnej stopy wolnej od ryzyka na poziom wyceny, prezentujemy także jej wrażliwość na te parametry.
Opierając się na metodzie DCF szacujemy wartość 1 akcji spółki na 3.87 PLN.
Wycena porównawcza
W skład grupy porównawczej włączyliśmy jedną polską i sześć zagranicznych spółek zajmujących się marketingiem w segmencie DOOH (Digital Out Of Home), będącymi agencjami reklamowymi bądź operującymi na rynku reklamowym. Wartość spółki IMS oszacowaliśmy w oparciu o wskaźniki: EV/EBITDA, EV/EBIT oraz P/E. Do uzyskanej w ten sposób wyceny dodaliśmy wycenę Closer Music w wysokości kosztów dotychczas poniesionych na rozwój bazy muzycznej.
Opierając się na metodzie wyceny porównawczej szacujemy wartość 1 akcji spółki IMS na 3.73 PLN.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję