Blik to niezwykle poręczny i wygodny sposób dokonywania płatności. Żeby z niego skorzystać, klient nie potrzebuje portfela ani karty. Wystarczy, że wygeneruje 6- cyfrowy kod, który następnie wprowadzi na terminalu podczas finalizowania transakcji zakupu. Przy pomocy Blika można także wpłacić lub wypłacić pieniądze w bankomacie. Dowiedz się, na czym polega ta forma płatności i dlaczego warto wprowadzić ją do twojego biznesu.
Blik – na czym polega ta forma płatności?
Blik to polska, innowacyjna metoda płatności online, która weszła na rynek w 2015 roku. Od tego czasu wciąż zyskuje coraz więcej zwolenników. W pierwszym kwartale 2022 roku użytkownicy Blika zrealizowali prawie 250 mln transakcji na kwotę 32,6 mld złotych. Te wyniki nie powinny dziwić – to bezpieczna i bardzo wygodna metoda płatności, do której naprawdę łatwo się przekonać. Dużym zaufaniem od razu obdarzył ją polski sektor bankowy - zaraz po pojawieniu się tej nowinki technologicznej na rynku płatności, wprowadziło ją do swojej oferty 6 największych polskich banków. Dzięki temu niemal od razu zyskała na wiarygodności. Niewiele później, do pionierskich banków dołączyły kolejne.
Blik to wygodny sposób, by opłacić zakupy internetowe – wystarczy wpisać kod i transakcja jest sfinalizowana. Przy pomocy Blika można również robić zakupy offline w sklepach stacjonarnych i punktach usługowych. Na czym dokładnie polega opłacanie zakupów tą formą? Wystarczy wejść w aplikację swojego banku i uruchomić płatności Blik. Przy każdej transakcji (online, jak i offline) użytkownik generuje 6- cyfrowy kod. Cyfry te wpisuje się następnie na terminalu płatniczym albo w formularzu płatności na stronie internetowej. Do wykonania takiej transakcji niepotrzebna jest karta płatnicza ani dostęp do konta bankowego.
Blik – jakie możliwości daje ta metoda?
Blik stał się popularny i chętnie używany, a co za tym idzie – coraz więcej klientów oczekuje tej formy płatności w sklepach i punktach usługowych. Pod koniec pierwszego kwartału 2022 roku aktywnych użytkowników Blika było już ponad 10,5 mln, co daje prawie 40% wzrost rok do roku. To pokazuje, jak szybko rozwija się ten sposób płatności i jak wiele osób korzysta z tej możliwości. Blika, jako formę płatności, można wprowadzić niemalże w każdym rodzaju biznesu. Doskonale sprawdzi się:
- jako opcja płatności w sklepie stacjonarnym lub punkcie usługowym; klient wpisuje kod na terminalu albo dokonuje płatności zbliżeniowej,
- w sklepach/punktach, w których finalizuje się transakcje przelewem; to błyskawiczny sposób, który nie wymaga od klienta wpisywania długiego numeru konta - aby przesłać pieniądze, wystarczy znać numer telefonu adresata przelewu i mieć uruchomioną usługę Blik (u nadawcy i odbiorcy przelewu).
Dodatkowo, przy pomocy Blika można wypłacić i wpłacić gotówkę w bankomacie, co rozszerza grupę docelową tego systemu płatności i pokazuje, jak szeroki wachlarz udogodnień proponuje Blik.
Dlaczego warto wprowadzić Blika jako opcję płatności w sklepie?
Blik to alternatywa dla płatności gotówką, kartą, a także dla przelewów. Jest wygodną opcją, dzięki której twój klient z łatwością i w błyskawicznym tempie zapłaci za produkt albo usługę. Dlaczego jeszcze Blik jest ważny dla twojego biznesu?
- Klienci go lubią. To najważniejszy argument, dla którego warto rozważyć wprowadzenie go oferty. Ludzie cenią sobie wygodę i komfort, a Blik właśnie takie płatności zapewnia. Wprowadzając ten rodzaj płatności w swoim biznesie pokażesz, że wygoda klientów jest dla ciebie ważna.
- Jest innowacyjną metodą płatności. Blik to rodzaj inteligentnego systemu, który usprawnia codzienne życie. Wprowadzając go do swojego biznesu pokazujesz, że technologia jest ci bliska i podążasz z duchem czasu.
- Jest bezpieczny. Wprowadzając Blika jako opcję płatności zapewniasz klientom możliwość bezpiecznego sfinalizowania transakcji.
- Liczba użytkowników Blika rośnie. Wzrost transakcji przeprowadzanych przy jego pomocy i nowi użytkownicy to możliwość pozyskania nowych klientów także w twoim biznesie.
- Blik to system łatwy również dla sprzedawców. Obsługa twojego sklepu czy punktu usługowego z łatwością zaakceptuje płatność, tym samym usprawniając obsługę klienta.
- Blik to rozpoznawalna marka. Współpracując z takim partnerem stajesz się jeszcze bardziej wiarygodny i profesjonalny.
- System Blik jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którym zależy na tym, aby płacić za produkty oraz usługi szybko i bezproblemowo. Wprowadzając go do swojego biznesu pokazujesz, że dla ciebie również ważne jest, by customer experience było na jak najwyższym poziomie.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję