Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Treści perfekcyjnie dobrane

Nie budzi wątpliwości, że życie w dużej mierze przeniosło się do sieci. Spędzamy w niej bardzo dużo czasu: robimy zakupy, kontaktujemy się ze znajomymi, oglądamy filmy czy słuchamy muzyki. Internet jest również miejscem, w którym wiele osób postanawia zaistnieć - w końcu daje szerokie możliwości dotarcia i otwiera wiele drzwi. Mogłoby się zdawać, że idealnym nośnikiem do tego celu są media społecznościowe. Nie jest to do końca zgodne z prawdą, w końcu nic nie obroni się tak, jak profesjonalna strona internetowa.

 

 

Twarde dane nie pozostawiają złudzeń

Od zawsze największe marki starały się precyzyjnie kierować swój przekaz do starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Dawniej istniały jednak ku temu inne możliwości, szanse i zagrożenia - różne od tych, z którymi mierzymy się teraz. Współcześnie klienta zdobywa się aktywnie działając w internecie. W końcu jest to narzędzie mające wielką siłę oddziaływania praktycznie na każdego. Nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że internet zapewnia ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów - większe, niż jakikolwiek inny kanał. Potwierdza to Raport Digital 2023 - w styczniu 2023 w Polsce było aż 36,68 milionów internautów, co oznacza, że z internetu korzystało 88,4 procent populacji. Przez ostatni rok nastąpił dość duży wzrost o 8,5 procent, co daje 2,9 miliona więcej internautów. Trend ma podobną dynamikę na całym świecie, nie dziwi więc, że zaistnienie w internecie i budowanie swojej marki osobistej online to niejako współczesne "To be, or not to be".

 

Social media - są ważne, ale nie najważniejsze

Niewątpliwie social media są kanałami, które pozwalają docierać do odbiorców w każdym wieku. Dlatego też Facebook czy Instagram to często pierwszy wybór firm startujących w sieci. Nieprzypadkowo więc wiele osób chce dotrzeć do nich, budując swoją markę na Facebooku czy Instagramie. Niestety zdarza się, że nie przynosi to oczekiwanych efektów - nawet, gdy poświęcasz ogromne pokłady czasu i energii w aktywne działania w mediach społecznościowych. Regularne publikacje postów, które miałyby zachęcić innych do interakcji brzmi jak dobry plan, ale w praktyce może się nie sprawdzać.

Reklama

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

 

Przede wszystkim warto potraktować social media jako uzupełnienie obecności w sieci, a nie główne źródło pozyskiwania klientów. Własna strona internetowa jest w stanie generować większy ruch i zaangażowanie odbiorców. Co więcej, prezentuje się zdecydowanie bardziej profesjonalnie i lepiej wzbudza zaufanie niż profil w social mediach. A większa wiarygodność w oczach klientów to podstawa, by zainteresować ich swoją marką. Profesjonalna witryna połączona z aktywnym budowaniem relacji z klientami w mediach społecznościowych będzie najlepszym przepisem na zaistnienie w sieci.

 

Jak stać się posiadaczem własnej strony internetowej?

Wystarczy wykupić domenę i hosting u zaufanego dostawcy tych usług (np. az.pl), by zacząć efektywnie budować swoje miejsce w przestrzeni online. Zdecydowanie najprostszym sposobem jest skorzystanie z łatwego oraz intuicyjnego w obsłudze rozwiązania, wykupując gotową usługę wraz z abonamentem. W ten sposób najszybciej i najsprawniej zbudujesz swoje miejsce w sieci. Nie musisz inwestować tysięcy złotych w specjalistów, którzy zaprojektują, a następnie stworzą stronę internetową. Zwracaj też na to uwagę, aby obsługa takiej strony była maksymalnie prosta, żebyś do tego celu nie musiał zatrudniać informatyka czy programisty. Pamiętaj, że kupując usługę w abonamencie, otrzymujesz przejrzysty w obsłudze panel do konfiguracji oraz zarządzania sklepem.

 

Strona internetowa - Twoje miejsce w świecie online

Reklama

Własna strona internetowa to Twoja wizytówka - to właśnie ona umożliwi Twojej marce budowanie stabilnej swoją pozycję w świecie online. Zapewni też więcej możliwości do zaprezentowania wiedzy i doświadczenia w taki sposób, który przyciągnie uwagę odbiorców. W mediach społecznościowych wszystko wygląda podobnie, bo choć można wstawić zdjęcie profilowe i ustawić tło, to szablon Facebookowy pozostanie taki sam jak na wszystkich innych profilach. A brak możliwości personalizacji niestety sprawia, że bardzo ciężko odróżnić się od konkurencji.

 

Treści perfekcyjnie dobrane

Co równie ważne, własna strona internetowa daje Ci możliwość lepszego dopasowywania treści do odbiorców. Wystarczy “podpiąć” do strony ogólnodostępne, darmowe i wygodne w użytkowaniu narzędzia analityczne. Dostęp do szerokich statystyk pozwala przede wszystkim łatwo wywnioskować, jakie treści podobają się użytkownikom, a jakie nie cieszą się dużym zainteresowaniem. W przypadku social mediów statystyki także są co prawda dostępne, lecz nie tak rozbudowane i zaawansowane, przez co wnioski są niezbyt czytelne i niepełne. W przypadku własnej strony www zyskujesz możliwość, by dokładnie analizować ruch, dowiadując się najważniejszych informacji o aktywności osób odwiedzających Twoje miejsce w sieci.  A zbieranie cennych danych o użytkownikach umożliwia lepsze targetowanie i dostosowywanie swoich treści tak, by były dla nich atrakcyjne.

 

 

 grafika numer 2 grafika numer 2

 

 

Jak dotrzeć do klientów? Jakie są na to sposoby?

Reklama

Wiesz już, że choć media społecznościowe zapewniają dużo możliwości, by “pokazać się światu”, to nie są wystarczające, by dotrzeć do klientów. Powinny być jednym ze sposobów, uzupełnieniem pozostałych działań. Warto zacząć od tego, co najważniejsze - strony internetowej. Dzięki niej dotrzesz do potencjalnych od odbiorców, poszukujących usług lub produktów, które oferujesz.

Jednym ze sposobów jest także prowadzenie bloga, gdzie dzielimy się wiedzą i umacniamy wizerunek eksperta. Za jego sprawą możesz budować świadomość marki i dać się zapamiętać.

Innym skutecznym działaniem jest e-mail marketing. Wymaga zbudowania własnej bazy mailingowej, co może zająć trochę czasu, ale zdecydowanie warto podjąć ten trud. Dzięki temu zyskasz możliwość wysyłki cyklicznych mailingów z ofertami swoich usług czy produktów, informując o różnego rodzaju promocjach, konkursach itp.

Wspomniane powyżej działania na pewno wymagają czasu i zaangażowania, lecz nie pociągają za sobą dużych wydatków finansowych. Jeśli jednak chcesz skutecznie trafić ze swoim przekazem do odbiorców, powinieneś też pomyśleć o zainwestowaniu w kampanie płatne. Pozwalają one na dokładne określenie grupy docelowej i skierowanie jej tam, gdzie rzeczywiście przebywają Twoi klienci. Wypróbuj możliwości Google Ads oraz Facebook Ads i zobacz, jakie efekty uda Ci się osiągnąć. Coraz częściej firmy decydują się również na współprace z influencerami, którzy dzięki swoim zasięgom mogą promować ich ofertę wśród dużej liczby odbiorców.

Żeby więc zaistnieć w sieci i zbudować markę osobistą, nie możesz zapomnieć o własnej stronie internetowej. To Twoje miejsce w konkurencyjnej przestrzeni online, dzięki któremu nie tylko dotrzesz ze swoim przekazem do odbiorców, ale i wyróżnisz się spośród innych komunikatów.

Czytaj więcej

Artykuły związane z Treści perfekcyjnie dobrane