Zaledwie miesiąc po uruchomieniu usługi bankowości dla klientów Apple’a, pojawiają się pierwsze problemy. Użytkownicy skarżą się na trudności z uzyskaniem dostępu do kont oraz wykonywaniem przelewów. Sprawę nagłośnił Wall Street Journal, który próbował interweniować w kilku przypadkach.
- Apple we współpracy z Goldman Sachs oferuje wysokooprocentowane konto bankowe
- Miesiąc po uruchomieniu usługi klienci Apple’a mają problem z dostępem do środków.
- WSJ interweniował w przypadku klientów, którym zatrzymano środki na koncie.
Problemy z dostępem do konta oszczędnościowego Apple!
Kilka tygodni po udostępnieniu nowej usługi przez Apple i Goldman Sachs, klienci zgłaszają problemy z uzyskaniem dostępu do własnych oszczędności. Warto przypomnieć, że w ciągu zaledwie 4 dni zgromadzono depozyty w kwocie 1 mld USD. Klienci zachęcani byli poprzez oprocentowanie wynoszące 4,15%, czyli prawie 10-krotnie przewyższające średnią rentowność oferowaną przez banki komercyjne w USA. Z danych Federalnej Korporacji Ubezpieczeń Depozytów (FDIC) wynika, że aktualnie średnia rentowność wynosi ok. 0,39%.
Zobacz również: WAŻNE! Chiny ostrzegają przed tym sektorem - co to oznacza dla miliardów ludzi?
Apple (póki co) współpracuje z Goldman Sachs, ale już wkrótce może wyjść na swoje. Stanowi to duże zagrożenie dla banków, ponieważ (m. in.) 1) nowa konkurencja jest dużo większa niż największe z nich, 2) ma nad nimi przewagę wynikającą z braku tak ścisłych regulacji. 3/ pic.twitter.com/hQemzoOtJ3
— Marcin Czaplicki (@Mr_Czaplicki) April 19, 2023
Konto internetowe stało się bardzo popularne w USA, nawet w obliczu kontrowersji związanych z próbami rozszerzenia działalności Big Techów w sektorze bankowości. Pomimo że to nie pierwsza usługa finansowa oferowana przez Apple, próby wejścia w dość hermetyczny sektor spotkały się z mieszanymi uczuciami. Marcin Czaplicki, analityk i wykładowca na SGH, zwracał uwagę, że spółki technologicznej o wysokiej kapitalizacji mogą łatwiej budować przewagę konkurencyjną, z uwagi na swój rozmiar i zasięg biznesowy.
Problemy zgłaszane przez klientów dotyczą nie tylko problemów z uzyskaniem dostępu do środków, ale również z przenoszeniem gotówki między kontami. Według informacji podanych przez Wall Street Jorunal jeden z użytkowników od 15 maja nie może wykonać przelewu. W mediach społecznościowych pojawia się dużo podobnych historii. WSJ informuje również o przypadkach nieudanych przelewów, gdy pieniądze zniknęły z konta, ale nie trafiły do adresata.
Zobacz również: Najsłynniejszy na świecie inwestor zwiększa udział w rynkowym gigancie
Goldman Sachs reaguje na problemy klientów
W reakcji na pojawiające się problemy Goldman Sachs poinformował, że trudności napotyka „ograniczona” liczba klientów. Dodano także, że opóźnienia były zazwyczaj spowodowane rygorystycznymi procesami zaprojektowanymi w celu ochrony użytkowników.
Did Goldman Sach bankers pulled a fast one across Apple management ????
— Sadaf Sayeed ???????? (@Sadafsayeed) June 2, 2023
Goldman got its deposit using vast network of apple customer , leveraging on apples rich customer base and its brands equity. That was clever and shrewd https://t.co/jarpnazH6r
“Chociaż zdecydowana większość klientów nie widzi opóźnień w przekazywaniu swoich środków, w ograniczonej liczbie przypadków użytkownik może doświadczyć opóźnionego przelewu z powodu wprowadzonych procesów zaprojektowanych w celu ochrony ich kont” - podał w komunikacie bank.
Warto przypomnieć, że konto oszczędnościowe jest dostępne tylko dla osób korzystających z karty kredytowej Apple Card. Sam proces zakładania konta jest bardzo prosty i zajmuje mniej niż minutę. Apple nie ustanowiło wymogu minimalnego salda. W teorii klienci mogli liczyć na wysoki procent, mając tym samym swobodny dostęp do swoich oszczędności.