Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

pepco liczba sklepów

Przychody w ujęciu porównywalnym (LFL) w tym samym okresie spadły o 3,1 proc.

"Podczas gdy przychody LFL grupy pozostały ogólnie niższe niż w poprzednim roku, LFL sieci Pepco w ciągu minionego roku co kwartał odnotowywało stopniową poprawę" - napisano w komunikacie.

„Jestem zadowolony z postępów, jakie poczyniliśmy w tym roku, w szczególności w zakresie odbudowy rentowności naszej podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie wciąż istnieją kolejne możliwości dalszej poprawy. Przychody Grupy w ujęciu porównywalnym w czwartym kwartale pozostały niższe niż w poprzednim roku, co jest częściowo związane z trwającymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw. Niemniej jednak spodziewamy się w roku obrotowym 2024 osiągnąć rekordowe przychody i bazową EBITDA, napędzane znaczną poprawą marży brutto rok do roku" - powiedział, cytowany w komunikacie, Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Pepco Group.

 

Kurs akcji Pepco

 

 

>> Zobacz także:  Kurs akcji Murapol we czwartek, 26 września. Zysk netto o blisko 30% niższy, jak zareaguje rynek?

 

Grupa podała, że spodziewa się odnotować rekordowe przychody za cały rok

Reklama

Grupa podała, że spodziewa się odnotować rekordowe przychody za cały rok, przekraczające 6 mld euro.

Jak podano, grupa nadal czerpie korzyści wynikające z silnej poprawy marży brutto rok do roku, napędzanej przez Pepco, co było już widoczne w pierwszej połowie roku, a zdyscyplinowane podejście w zakresie zwiększania liczby sklepów i inwestycji mają zaowocować wyższym generowaniem gotówki w tym roku.

Pepco Group zakłada, że rok obrotowy zakończy z 390 nowymi sklepami netto, zgodnie z wcześniejszymi prognozami. W czwartym kwartale firma otworzyła 64 nowe sklepy netto.

Spółka poinformowała, że nadal mierzy się z kwestiami związanymi z łańcuchem dostaw.

"Oczekuje się, że działania łagodzące, w tym odpowiednio wcześniejsza wysyłka produktów, optymalizacja tras dostaw i selektywne wykorzystanie szybszych przewoźników, poprawią dostępność towarów w pierwszej połowie roku obrotowego 2025. Handel w Poundland i Dealz w dużej mierze podążał za trendami opisanymi w poprzednich informacjach wynikowych, a na rezultaty wpłynął proces przechodzenia na odzież i towary ogólnego przeznaczenia pochodzące z Pepco, która to kwestia jest obecnie rozwiązywana" - podała spółka.

 

>> Czytaj też: Ceny miedzi znów wyższe. Co się będzie działo na rynku metali? Czy powinniśmy oczekiwać znaczących zmienności?

Reklama

 

Jak dodano, oczekuje się, że pierwsze pozytywne efekty tej zmiany pojawią się w roku obrotowym 2025.

"Kluczowymi priorytetami na cały rok obrotowy 2025 będą: dalsza poprawa wyników w zakresie sprzedaży porównywalnej, wzmocnienie pozycji lidera cenowego i atrakcyjności dla klientów naszego podstawowego asortymentu, a także poprawa możliwości naszego łańcucha dostaw" - napisano.

"Firma nadal osiąga postępy w odbudowie rentowności w swojej podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej i realizowaniu inwestycji w zdyscyplinowany sposób. Wierzymy, że działania te doprowadzą do wzmocnienia bilansu i pomogą zwiększyć wartość dla akcjonariuszy w perspektywie długoterminowej" - dodano.

Grupa zamierza opublikować wstępne wyniki dla 12 miesięcy zakończonych 30 września 2024 r. we wtorek, 10 grudnia 2024 r.

 

(PAP Biznes)

 

Czytaj więcej