Zakładamy pozyskanie 45tys. nowych klientów, powyżej celu zarządu wynoszącego 40tys. kwartalnie oraz wzrost liczby aktywnych klientów kw/kw do 142tys. Podwyższona zmienność po wybuchu wojny na Ukrainie sprzyjała aktywności klientów.
Szacowany przez nas wolumen obrotu w lotach wynosi 1143tys., 6% wyżej kw/kw. Spodziewamy się również wzrostu rentowności na lota o 37% kw/kw do 240 PLN z uwagi na największą zmienność na rynku surowców, który jest najbardziej rentowny dla spółki.
Dodatkowo, średni koszt pozyskania nowego klienta szacujemy na 907 PLN – wzrost o 4% kw/kw.
Pomimo świeżej prognozy z naszego ostatniego raportu na spółkę sprzed miesiąca, podnosimy prognozę zysku netto na ten rok o 7%. Przyczynia się do tego publikacja wyników za 1Q’22 przed bliskiego konkurenta Plus500, które były bardzo dobre.
Obniżamy naszą wycenę DCF o 7% przez dalszy wzrost kosztu kapitału, ale dobre zachowanie spółek porównywalnych skutkuje wzrostem wyceny porównawczej również o 7%. W efekcie nasza 12M cena docelowa pozostaje na niezmienionym poziomie 24,4 PLN. Implikuje ona 17% potencjału wzrostu, więc podtrzymujemy pozytywne nastawienie do spółki i rekomendację ‚Kupuj’. Zwracamy jednak uwagę na możliwe ryzyko realizacji zysków w krótkim terminie po dobrych wynikach za I kw.’22, pod które rynek z pewnością już gra.