Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ADC Games

"Rynek gier mobilnych nadal rośnie, tylko nie rośnie już tak jak kiedyś - wszelkie przewidywania mówią o tym, ż ten rynek będzie dalej rósł, nie będą to wzrosty po 4-5 proc., ale będzie to 1-2 proc. Na pewno będzie też rósł rynek reklamowy. Na rynku następuje też duża konsolidacja i będzie trudniej dla mniejszych spółek, ale sądzę, że BoomBit będzie sobie dobrze radzić w tym ekosystemie" - powiedział na konferencji prezes spółki Marcin Olejarz.

"Największe szanse dla nas to nowe gry. Będziemy wydawać nasze +pociągi+, będziemy wydawać Loot Heroes, będzie też nowa gra osadzona w uniwersum Hunt Royale - Hunt Origin. Planowaliśmy tę grę wydać pod koniec tego roku, prawdopodobnie pod koniec roku będzie soft launch, a gra zostanie wydana w I kwartale 2025 roku. Też wierzę w segment blockchain, że może nas pozytywnie zaskoczyć. Będziemy się starali pozyskiwać nowe tytuły i zwiększać przychody z istniejących" - dodał.

 

Prezes podtrzymał, że na 2024 rok planowane są premiery około 10 tytułów.

BoomBit podał w raporcie półrocznym, że grupa zamierza zwiększyć swoją ekspozycję w segmencie gier wydawanych na PC (Steam) oraz na konsolach.

W pierwszej kolejności planowane jest wydawanie na Steam wersji free-to-play gier z obecnego portfolio gier mobilnych grupy.

Obecnie najistotniejszą pozycją przychodów grupy BoomBit stanowią przychody z reklam, więc koniunktura w tej branży jest jednym z czynników warunkujących wynik finansowy grupy.

Reklama

W I półroczu grupa BoomBit odnotowała 112,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym: w tym 108,4 mln zł z gier mobilnych i 3,9 mln zł z projektów blockchain.

 

>> Czytaj też: KGHM na najwyższych poziomach od lipca! WIG20 na fali wzrostów, spółki energetyczne na czele, problemy 11 bit studios

 

Kurs akcji BoomBit

 

Wśród najpopularniejszych tytułów znalazły się Hunt Royale (20,1 mln zł), Darts Club (15,7 mln zł) oraz Falling Art Ragdoll Simulator (7,1 mln zł).

Reklama

Przychody z gier Mid-Core wyniosły około 60,3 mln zł (w porównaniu do 78,9 mln zł w I połowie 2023 r.), a niższe przychody z tego segmentu gier były pochodną ograniczonych wydatków na User Acquisition, głównie w Hunt Royale.

Gry z gatunku Hyper-Casual wypracowały około 48,1 mln zł (48,4 mln zł w I pół. 2023). W samym II kwartale przychody wyniosły 21,3 mln zł, czyli spały 21 proc. kdk.

W połowie sierpnia premierę miała gra Idle Royal Stories, a 19 września na rynek trafiła gra Clash of Destiny.

Prezes pytany, czy gra Clash of Destiny może mieć potencjał podobny do Hunt Royale, odpowiedział:

"Ciężko powiedzieć na ten moment, ale wierzymy, że ma podobny".

 

>> Zoabcz też:  40% polaków chce zmienić pracę jeszcze w tym roku

Reklama

 

W II kwartale wpływ na wyniki grupy miało księgowe rozpoznanie utraty kontroli grupy BoomBit nad ADC Games. Zysk przed opodatkowaniem z tego tytułu wyniósł 10,1 mln zł. Zysk ten został częściowo skompensowany innym zdarzeniem o charakterze jednorazowym - odpisami z tytułu utraty wartości nakładów na prace rozwojowe w łącznej kwocie 4,2 mln zł.

Po wyeliminowaniu tych zdarzeń skonsolidowana skorygowana EBITDA grupy BoomBit wyniosła w pierwszym półroczu 2024 r. 13 mln zł (6,2 mln zł w samym II kwartale), a skorygowany skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,9 mln zł (1,4 mln zł w samym II kwartale).

 

(PAP Biznes)

 

Czytaj więcej