- Presja na stosowanie przez firmy rozwiązań energooszczędnych i niskoemisyjnych jest mała – tylko co 5-ta firma ją odczuwa. Większą presję odczuwają większe firmy i firmy przemysłowe.
- Wynika ona głównie z regulacji i polityk krajowych i unijnych, w drugiej kolejności – ze strony samorządów i mieszkańców okolic siedziby firmy. Tylko co czwarty z dostrzegających presję ankietowanych dostrzega ją ze strony kontrahentów, również co czwarty ze strony konsumentów, a co dziesiąty ze strony banków.
- Wydaje się, że nacisk na działanie w odpowiedzi na kryzys klimatyczny jest mniejszy w sektorze MŚP niż w dużych firmach. Wniosek ten wspierają nasze inne badania na poziomie globalnym i krajowym.
Pyt. Czy Państwa firma odczuwa presję czy też zachętę ze strony innych podmiotów z otoczenia firmy (innych firm, banków, samorządów, mieszkańców okolicy siedziby firmy, konsumentów, itp.) na zastosowanie rozwiązań energooszczędnych lub niskoemisyjnych? Możliwe jest wiele odpowiedzi. W jaki sposób?
***Materiał pochodzi z raportu ING: "Reakcja polskiego biznesu na szok energetyczny 2022 - podwyżki cen, cięcia kosztów i zielone inwestycje", którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję