W ramach tradycyjnego modelu biznesowego IMS może dalej rosnąć, ale niewątpliwie z biegiem czasu napotykać będzie na ograniczenia. Wynikają one z wyczerpania się możliwości akwizycyjnych w kraju, trudności z zakupami podmiotów zagranicznych i stopniowym wyczerpywaniem się możliwych do pozyskania sieci sklepów czy szerzej obiektów usługowych do swojego modelu abonamentowego. Jedną z odpowiedzi spółki na te ograniczenia ma być projekt budowy i komercjalizacji baz muzycznych w ramach spółki Closer Music.
Closer Music to projekt, którego celem jest produkcja wysokiej jakości własnych baz muzycznych do ich wykorzystywania i komercjalizacji na cztery różne sposoby. Efektem realizacji projektu jest pozyskiwanie wszystkich praw i zezwoleń do utworów, w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo.
Monetyzacja muzyki ma polegać na:
- Synchronizacji - czyli odpłatnemu udostępnianiu w reklamach, filmach, serialach telewizyjnych oraz w social mediach,
- Direct Music License (DML) - licencjonowaniu muzyki do odtwarzania w miejscach publicznych i punktach handlowo-usługowych na całym świecie (audiomarketing),
- Streamingu - eksploatacji w serwisach streamingowych,
- Komercji - tantiemom dzięki publicznemu odtwarzaniu przez firmy o podobnym profilu jak spółki grupy IMS na zasadach komercyjnych.
IMS z tym projektem wiąże duże nadzieje i nie ukrywa swoich międzynarodowych ambicji z nim związanych. Dotychczas w projekt Closer Music IMS zainwestował około 14 mln PLN oraz pozyskał środki na ten projekt od inwestorów zewnętrznych w wysokości 2,8 mln PLN. W portfolio Closer Music jest już blisko 4 900 utworów i liczba ta stale rośnie. IMS w ramach tego projektu największy nacisk kładzie na wzrost, a koszty jego przyszłego rozwoju mają w znacznej mierze pokrywać nowi inwestorzy pozyskiwani w zamian za udziały w Closer Music.
Na chwilę obecną ambitny projekt jest ciężko wycenić i należy go traktować jako opcję, która w przyszłości może, aczkolwiek nie musi przynieść realne zyski. W międzyczasie pewne są koszty jego rozwoju, które nie są i nie będą małe. Jak dotychczas nie udało się spółce pozyskać inwestora finansowego bądź branżowego, który uwiarygodniłby wycenę oraz wsparł projekt zarówno finansowo, jak i w zakresie know-how. Nie są także znane operacyjno-finansowe dane Closer Music, co uniemożliwia jego wycenę. Projekt jednak z pewnością jest interesującą opcją dostępną dla akcjonariuszy IMS, która przedstawia pewną trudną do określenia wartość. My postanowiliśmy go wycenić jako sumę dotychczas poniesionych kosztów na rozwój bazy muzycznej, która stanowi realną wartość nie tylko dla Closer Music, ale także samego IMS.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję