Spółka Jeronimo Martins Polska, będąca operatorem sieci sklepów Biedronka, otrzymała od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów karę finansową w wysokości 115 mln złotych. Chodzi o wprowadzanie klientów w błąd przy oznaczaniu cen produktów, co jest naruszeniem praw konsumentów. Jak dotąd jest to najwyższa w historii Urzędu kara finansowa nałożona na sieć sklepów.
Sygnały o nieprawidłowościach przy oznaczaniu cen produktów w sklepach sieci Biedronka pojawiały się już od wielu lat, na co uwagę zwracali nie tylko klienci, ale również wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej.
Problemy dotyczyły m.in. innych cen towarów na półkach niż przy kasie (najczęściej wyższych), a także braku cen konkretnych towarów na półkach.
Wg UOKiK, nieprawidłowości trwają przynajmniej od 2016 r. i dopiero pod koniec 2019 r., czyli już po wszczęciu postępowania UOKiK, Jeronimo Martins Polska podjął działania w celu usunięcia nieprawidłowości.
Wg prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego, długotrwałe nadużycia spowodowały realne straty w portfelach Polaków i bezpodstawne wzbogacenie się właściciela sieci Biedronka ich kosztem. Jeronimo Martins tłumaczyło nadużycia błędami ludzkimi, co jednak w opinii UOKiK nie zwalnia spółki z odpowiedzialności, szczególnie że przez wiele lat pozostawała bierna wobec problemu. UOKiK zdecydował się nałożyć na spółkę 115 mln złotych kary.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję